عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز تشریح شد

۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۳ کد : ۸۳۱۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۵۹

برنامه های مختلف فرهنگی اجتماعی در دانشگاه تبریز  اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، با اعلام اینکه در سال 97 حدود نهصد برنامه با پشتیبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی اجرا شده، گفت: این برنامه­ها توسط نهاد رهبری در دانشگاه، تشکل­های اسلامی، کانون­های فرهنگی- هنری و مذهبی، انجمن­های علمی دانشجویی، هیات دانشجویی شهدای گمنام و مدیریت فرهنگی و اجتماعی برگزار شده است.

دکتر محمدرضا حسین زاده با اشاره به اینکه برنامه­های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز دانشجو محور برگزار می شود، افزود: در اجرای برنامه­های مختلف فرهنگی و اجتماعی، دانشجویان با هر طیف و سلیقه­ فکری حضور و فعالیت دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز با اشاره به فعالیت چهار تشکل اسلامی و هفده کانون  فرهنگی هنری و مذهبی در دانشگاه تبریز افزود: کرسی­های آزاداندیشی، تریبون­های آزاد دانشجویی و کرسی­های ترویجی (اساتید) در موضوعات "فضای مجازی و فیلترینگ"، حجاب، خانواده در غرب، شبکه­های هرمی از دیدگاه آماری و ریاضی، کنکاشی بر چالش­های برندسازی در ایران و نیز سخنرانی­ها، همایش­ها و نشست­هایی همچون؛ رسانه ملی یا دولتی، پروژه نفوذ در رسانه­ها، تاریخ نگاری سیاسی انقلاب اسلامی، نشست­های معرفتی طریق سعادت، تحول در علوم انسانی و جشن­ها، ویژه برنامه­های مناسبتی، فعالیت­های قرآنی، نماز و نیایش و مهدویت، فعالیت­های خیرخواهانه و انسان دوستانه برنامه هایی هستند که از سوی این مجموعه ها برگزار می شود.

دکتر حسین زاده  با اشاره به گستردگی فعالیت­های انجمن علمی دانشجویی نیز گفت: بیش از هشتاد انجمن علمی دانشجویی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند  که اخیرا نیز در یازدهمین جشنواره  ملی حرکت (سال 97 در دانشگاه اصفهان)  15 عنوان  برتر  را کسب نموده اند. همچنین دانشگاه تبریز تنها دانشگاه کشور است که طی دو سال متوالی (در سال­های 96 و 97) عنوان "دانشگاه برگزیده" در حوزه عملکرد انجمن­های علمی دانشجویی بین دانشگاه­های سراسر کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز با اشاره به برنامه­های فرهنگی، هنری و ورزشی در خوابگاه­های دانشجویی نیز گفت: حضور مستمر و مؤثر اساتید مشاور فرهنگی در خوابگاه­­های دانشجویی به ویژه خوابگاه شهداء( دختران)، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری به مناسبت هفته خوابگاهها، مشاعره دانشجویی، جشنواره طبخ غذاهای بومی- محلی، جشن نیمه شعبان، تشکیل کارگاههای آموزشی مهارتهای ارتباطی قبل از ازدواج و کلاس­های آموزش صنایع دستی و  نیز شرکت جمعی از دانشجویان در مراسم  اعتکاف، از مهم ترین برنامه­های اجرا شده در خوابگاه­های دانشجویی است.

دکتر محمدرضا حسین زاده با اشاره به فعالیت 53 نشریه دانشجویی در سطح دانشگاه نیز گفت: نشریات دانشجویی دانشگاه تبریز در دومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه­های منطقه شمال غرب کشور، هشت رتبه در گروه­های عمده کشاورزی و دامپزشکی، علوم انسانی و فنی مهندسی کسب نمودند.

وی خاطر نشان شد: برنامه­ریزی و تشکیل ستاد برگزاری مراسمات چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام ا... دهه مبارک فجر، گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و حمایت و پشتیبانی از برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی سال 97 را از جمله مهم ترین برنامه­های پیش روی این معاونت در سال جاری برشمرد.

 

 


( ۳ )

نظر شما :