نشست هم‌اندیشی فعالین علمی پژوهشی، سیاسی و فرهنگی دانشگاه تبریز با مسئول نهاد نمایندگی رهبری

۱۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۴ کد : ۸۲۹۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۲۳

نشست هم‌اندیشی دبیران و اعضای شوراهای مرکزی تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تبریز با مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در این آیین ضمن تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان قندچی، بزرگ نیا و شریعت رضوی گفت: در منظومه فکری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و بسیاری از اندیشمندان دینی، جامعه دارای یک هویت مستقل و عینی است که هویت‌بخش افراد جامعه است و این همان هویت جمعی است که توجه به آن نیاز اصلی ما در فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی انجمن‌ها، تشکل‌ها و کانون‌های دانشگاهی است.

حجت‌الاسلام محمد انوری افزود: اگر در دانشگاه نتوانیم هویت جمعی ایجاد کنیم، فعالیت‌های ما بی‌اثر خواهد بود، البته بی‌فایده نیست اما به تعبیر حضرت امام (ره) ما را به مقاصد الله نخواهد رساند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه از مجموع فعالیت‌های شما دانشجویان در انجمن‌های علمی، کانون‌ها و تشکل‌های مختلف مانند یک ارکستر سمفونیک باید یک آهنگ واحد دلنشین شنیده شود که این با باور به هویت جمعی ممکن می‌شود، یادآور شد: هویت جمعی الزاماتی دارد که باید آنها را پذیرفته و عمل کنیم؛ اول داشتن هدف و مقصد مشترک است که باید با گفتگو و تعامل به این مهم برسیم.

وی دومین شرط کار جمعی را توجه به یک جهت کلی درحرکت‌ها بیان کرد و در ادامه، داشتن رهبری و پایداری و استقامت در مسیر را از دیگر الزامات آن برشمرد.

حجت‌الاسلام انوری تصریح کرد: اگر امروز ما بعد از چهل سال در حوزه‌های مختلف علمی، سیاسی، نظامی و ... پیشرفت کرده‌ایم و در مقابل استکبار جهانی و ابرقدرت‌ها سر خم فرود نیاورده‌ایم به برکت رهبری است؛ به همین علت است که امروز دشمن با هدف قرار دادن جایگاه رهبری در تلاش است تا آن را تضعیف کند.

به گفته وی سومین شرط، داشتن  رهبری است که به عنوان محور حرکت ها، ما را به سمت اهداف هدایت کند؛ این مساله نقش مهمی در به وجود آمدن هویت جمعی دارد، زیرا می تواند به عنوان نخ تسبیح همه امکانات، ظرفیت ها و اراده ها را در راه رسیدن به اهداف بسیج کند.
حجت الاسلام  انوری گفت: رهبری در مفهوم کلی آن همه حرکت های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را شامل می شود. برای مثال جایگاه رهبری را می توان در مسائل پیش آمده در کشور عراق و رهبری مرجعیت شیعی مشاهده کرد. در کشور عزیزمان ایران نیز نمونه روشن آن را در طول سال های بعد از انقلاب به عینه دیده ایم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز گفت: نمونه این تلاش های مذبوحانه را در روزهای اخیر شاهد هستیم که چطور  عده ای در نهایت بی انصافی رهبری را به عدم حضور در دانشگاه و  پاسخگو نبودن متهم می کنند؛ اما به استناد آمار و ارقام شاید بتوان گفت هیچ مسوولی به اندازه ایشان در میان دانشجویان حضور نداشته اند و به سئوالات پاسخ نداده اند. 
وی افزود: البته همه سلیقه ها در چارچوب قانون حق دارند فعالیت کنند و نظراتشان را ولو مخالف مطرح کنند و ما به سلایق مختلف احترام میگذاریم، اما نباید از دایره انصاف و چارچوب های قانونی خارج شوند؛ زیر سووال بردن ارکان اصلی نظام و توهین و افترا پذیرفتنی نیست و میدان دادن به تفکرات غلط و انحرافی درست نیست.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود شرط چهارم  را داشتن پایداری و استقامت در مسیر بیان کرد و یادآور شد: می توانیم مشکلات جاری در جامعه را  با صبر و تقوا پشت سر بگذاریم، پای آرمان های این انقلاب خون ها داده ایم و به آینده انقلاب امیدواریم.

همین گزارش حاکی است: در این نشست تعدادی از دبیران و فعالان تشکل‌ها و کانون‌ها و انجمن‌های علمی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

 


نظر شما :