حجت الاسلام محمد انوری؛ از مسیر تمدن و زندگی غربی نمی توان به تمدن اسلامی رسید

۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۵۴ کد : ۸۲۶۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۹۶۸

دومین گردهمایی نقشه راه انقلاب اسلامی با موضوع سه گام تا تمدن نوین اسلامی از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام محمد انوری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در این مراسم با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان آغازگر جنبش عظیم دانشجویی، گفت: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای انقلاب اهداف بلند بالا و کلانی داشته و دارند و شکل‌گیری و ساختن یک تمدن اسلامی را در افق آینده انقلاب اسلامی در نظر داشته اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای شکل‌گیری و ساختن تمدن اسلامی، افزود: طراحی این مسیر از سوی رهبر معظم انقلاب انجام شده و مراحلی همچون فکر و نیروی انسانی برای طی این مسیر برای نیل به اهداف عالیه آن در نظر گرفته شده است.

 حجت الاسلام انوری، اضافه کرد: نمی‌توان  و نمی شود روی مسیری که برای تمدن و سبک زندگی غربی ساخته شده به مقصد رسید  بلکه باید پای رفتن را خودمان بسازیم تا به آن هدف و غایت برسیم.

وی با تاکید بر اینکه برای ساختن تمدن اسلامی باید نیروی انسانی تربیت شود، تصریح کرد: ساختن تمدن اسلامی نیازمند تربیت نیروی انسانی و ایجاد یکسری تغییرات است  که اولین آن تغییر انگیزشی است، در بین ما انگیزه‌های فردی وجود دارد و طبیعی است که انگیزه فردی به تمدن جهانی نمی‌رسد و باید انگیزه فردی را به انگیزه جمعی تبدیل کنیم که راه آنها ایجاد سوالاتی برای جامعه است.

حجت‌الاسلام انوری تغییر در نگرش و بینش را تغییر بعدی عنوان کرد و گفت: ما باید نگرش جمعی و تمدنی داشته باشیم زیرا اگر نگرش ما فردی باشد به یک بینش جمعی نخواهد رسید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز ادامه داد: تغییر در روش‌ها راه بعدی است زیرا با روش‌های مرسوم نمی‌توان به آن تمدن اسلامی مورد نظر رسید و اگر این سه تغییر اساسی شکل بگیرد می‌توانیم آن کادر مورد نظر خود را برای ایجاد تمدن اسلامی بسازیم.

وی  خاطرنشان شد: عمده‌ترین تغییر در این روش‌ها تغییر روش تبلیغی به روش تبیینی است که مصداق آن برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه پردازی  است که جامعه تشنه آن می‌باشد.

یادآور می شود:  این آیین همزمان با سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی مورخه 12/9/79،  برگزار و سخنرانی حجت الاسلام شیروانی، استاد حوزه علمیه قم و پخش کلیپ از دیگر برنامه های آن بود.

لازم به ذکراست: این مراسم با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز و بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی برگزار شد.

 


( ۷ )

نظر شما :