برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری استان در دانشگاه تبریز

۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۰۶ کد : ۸۱۰۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۱۴

جلسه شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی با حضور سرپرست استانداری، روسا و معاونین پژوهشی دانشگاه ها و نماینده سایر دستگاه های اجرایی استان به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، جواد رحمتی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در این آیین گفت: امروزه در دانشگاه ها و سایر مراکز تحقیقاتی استان پتانسیل های بسیاری در عرصه تولید علم و فناوری وجود دارد که باید از این ظرفیت برای توسعه پایدار همه جانبه منطقه و به ویژه استان بهره مند شویم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره بر اینکه تولید علم و فناوری از سوی محققان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه ها باید با توجه به نیاز صنعت و جامعه صورت گیرد، افزود: امروزه تولید علمی در هر کشور و جامعه ای سودمندتر است که بتواند مشکلات و نیاز آن جامعه را حل نماید و برای رفاه و توسعه مردم بکار گرفته شود.

رحمتی تاکید کرد: دانشگاهیان به عنوان قشر نخبه جامعه باید مطالبه گر رفع چالش های جامعه از سوی مدیران دستگاه های اجرایی باشند، تا به کمک همدیگر و با وحدت و همدلی بتوانیم این استان را به جایگاه واقعی آن برسانیم.    

 دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز نیز در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت با تشریح روند اجرای پژوهش در دانشگاه ها گفت: بحث پژوهش به نوعی در دهه 60 میلادی مطرح و بعد از انقلاب و در دهه هفتاد با توجه به مشکلات و نیاز در بخش صنعت و جامعه؛ تولید علم و فناوری در دانشگاه ها به کلی متحول و توسعه یافت.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: در کشور نیز بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی دانشگاه ها و سایر مراکز تحقیقاتی با توجه به نیاز جامعه و صنعت به طور جدی و به شیوه های نوین روز، شروع به تولید مقاله و پژوهش کردند، تا اینکه بتوانند در راستای اقتدار و سربلندی کشور در حوزه های مختلف گام های موثری بردارند.

 دکتر مجیدی هفته پژوهش را بهانه و فرصت خوبی برای تقدیر و ارج نهادن به تلاش های صادقانه محققان و اساتید دانشگاه ها و سایر دستگاه ها، شناسایی و شناساندن پژوهشگران برتر به جامعه، توسعه همکاری و ارتباطات بیشتر بین محققان و اساتید، ارایه طرح های پژوهشی و ایده های جدید و ... بیان کرد.

دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز و دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی نیز با ارایه گزارشی به تشریح برنامه های این هفته پرداخت.

 

 


نظر شما :