انتخاب مقاله استاد دانشگاه تبریز به عنوان Hot Paper

۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۷ کد : ۸۰۹۸ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۱۷

از سوی پایگاه اطلاعاتیEssential Science indicators ، مقاله استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز به عنوان یکی ازمقالات داغ انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، بر اساس گزارش پایگاه اطلاعاتی Essential Science indicators مقاله « تحلیل ترمودینامیکی و بهینه سازی چند هدفه آرایش‌های مختلف چرخه رانکین آلی با مخلوط سیالات زئوتروپیک» به نویسندگی دکتر مرتضی یاری استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز به عنوان یکی ازمقالات داغ انتخاب شده است.

 دکتر مرتضی یاری در باره این مقاله گفت: این مقاله در نشریه Energy به چاپ رسیده و در سال 2018 به عنوان مقاله داغ(Hot Paper ) انتخاب شده است.

استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز در تشریح جزئیات این مقاله گفت: چرخه‌های رانکین آلی چرخه‌های ترمودینامیکی هستند که در آنها از سیالات آلی به جای آب به عنوان سیال کاری استفاده می‌شود. مزیت این چرخه‌ها توانایی استفاده از منابع حرارتی دماپایین و دما متوسط با بازدهی بالا و اقتصادی بودن آنها است.

به گفته وی این چرخه‌ها در موارد مختلفی نظیر نیروگاه‌های زمین گرمایی، نیروگاه‌های خورشیدی، سیستم‌های آب شیرین کن، بازیابی گرمای هدررفت از میکروتوربین‌ها، موتورهای احتراق داخلی، پیل‌های سوختی و .... مورد استفاده قرار می گیرند.

دکتر یاری اضافه کرد: با توجه به اهمیت چرخه‌های رانکین آلی که از مباحث تحقیقاتی روز می‌باشد این مطالعه با هدف بهینه‌سازی چند هدف و با در نظر گرفتن سیالات عامل مخلوط زئوتروپیک به عنوان سیال کاری انجام گرفته است. نتایج مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از این سیالات نتایج بهتری نسبت به سیالات خالص دارد.

یادآور می شود: دکتر مرتضی یاری استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز بوده و از وی 127 مقاله در نشریات علمی و پژوهشی و در مجلات ISI به چاپ رسیده است. تالیف و ترجمه دو کتاب، اجرای دو مورد طرح تحقیقاتی، ارایه 129 مقاله در کنفرانس های بین المللی خارجی و داخلی از دیگر فعالیت های علمی و پژوهشی این استاد دانشگاه تبریز است.

 

 


( ۴ )

نظر شما :