همایش کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین در دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد

۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۷ کد : ۸۰۳۳ اخبار
تعداد بازدید:۳۸۷۷

دومین همایش به سوی کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین در دانشگاه تبریز همزمان با هفته جهانی کارآفرینی آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در آیین افتتاحیه این همایش ضمن تبریک هفته جهانی کارآفرینی گفت: امروزه از دانشگاه های نسل سوم به عنوان دانشگاه های کارآفرین یاد می کنند که در این نوع دانشگاه ها، تولید علم با توجه به هدف گذاری ها و  بر اساس نیاز جامعه به صورت نوآورانه و کاربردی صورت می گیرد.

دکتر اصغر عسگری با اشاره بر اینکه امروزه تولید علم و فناوری هایی سودمندتر است که بتواند نیاز روز جامعه و صنعت را برطرف نماید، افزود: دانشگاه ها در گام اول ضمن هدف گذاری و حرکت در مرزهای دانش، باید به تولید علمی بپردازند که بتواند گره گشای مشکلات جامعه باشد.

به گفته وی دانشگاه تبریز نیز با تدوین برنامه های راهبردی و کلان از جمله توسعه همکاری های بین المللی و به ویژه با ایجاد مراکز رشد، نوآوری و فناوری و دیگر مراکز تحقیقاتی در راستای رسیدن به دانشگاه کارآفرین گام های موثری برداشته است.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن تشریح ظرفیت های این دانشکده گفت: هم اینک این دانشکده با داشتن بیش از دو هزار دانشجو، یکی از بزرگترین دانشکده های دانشگاه تبریز محسوب می شود و با تکیه بر اساتید با تجربه و به‌ کمک دانش روز و تحقیقات علمی، در راستای اهداف علمی- پژوهشی کشور و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد گام برمی‌دارد.

دکتر ضیاالدین دائی کوزه کنانی افزود: نیروی انسانی فارغ التحصیل شده در دانشگاه ها بزرگرترین سرمایه هر کشور هستند و با بهاء دادن به این قشر می توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل نمود.

وی تصریح کرد: امروزه برای خارج شدن از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان نیاز داریم، که برای تحقق این امر می توان از کمک و ظرفیت دانشگاهیان بهره مند شد.

دکتر فرناز درخشان دبیر دومین همایش به سوی کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین در دانشگاه تبریز، نیز در مراسم آغاز به‌کار این همایش گفت: درسال های اخیر سیاست دانشگاهای معتبر وبین المللی سوق دادن دانشگاه ها به سمت و سوی کارآفرینی و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین می باشد، چرا که دانشگاه کارآفرین یا نسل سومی در راستای پاسخگویی به نیازهای اجتماعی و اقتصادی جامعه تلاش می کند و کلیه نیروهای انسانی چنین دانشگاهی در این تلاش سهیم هستند.

به گفته وی گام اول در چنین فرایند وتحولی، اشاعه فرهنگ کارآفرینی است که دانشگاه تبریز نیزبه عنوان دانشگاهی پیش رو در عرصه بین المللی، فعالیت های مثبتی را درخصوص تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین آغاز کرده است برگزاری همایش به سوی کارآفرینی ودانشگاه کارآفرین نیز به همین منظورصورت گرفته است.

 خاطر نشان می شود: سخنرانی؛ تحت عنوان " کارآفرینی شرکت پارلا و موفقیت های آن" توسط دکتر جعفر صبحی، "فعالیت های مرکز نوآوری و رشد دانشگاه" توسط دکتر مینا زلفی، "نقش صندوق کارآفرینی امید در رشد کسب و کارهای کوچک" توسط محمد کریم زاده، "دانشگاه کارآفرین" توسط دکتر محمد فاریابی، "کارآفرین باش" توسط دکتر بهرام ستاری، " مسیر آینده شغلی من" توسط دکتر جعفر تنها و عادل کاظمی، نشست دانشجویی؛ تحت عنوان " استارتاپ های دانشجویی"، کارگاه آموزشی؛ تحت عنوان "آشنایی با مدلهای کسب و کار و استارتاپ های ناب" توسط دکتر بهرام ستاری، "کارآفرینی، پیش نیازها و موانع"، و "مورد کاوی تشریح فرآیند کارآفرینی از مرحله اول تا ورود به بازار" توسط دکتر محمد فاریابی و " اصول رزومه نویسی" توسط دکتر فرناز درخشان از دیگر برنامه های این همایش دو روزه است.

لازم به ذکر است: این همایش از سوی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و مدیریت امورفناوری دانشگاه تبریز طی روزهای 21 تا 23 آبان ماه سالجاری در آمفی تاتر کهربا و سالن یشم دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می شود.

 


( ۶ )

نظر شما :