سومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد

۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰ کد : ۷۷۴۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۳۶

سومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی از امروز به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشکده دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز در این آیین ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این دوره مسابقات گفت: شهر تبریز شهر اولین‌ها، شهر علم و ادب و هنر و شهر تاریخی دانشگاهی است و دانشگاه تبریز دومین دانشگاه کشور و یک دانشگاه جامع پرافتخار و پیشرو و اثرگذار در عرصه علم و فناوری در سطح کشور و جهان است که با افتخار، هفتادمین سال تأسیس آن چندی پیش جشن گرفته شد.
دکتر موسی رضائی در ادامه با تاکید کرد: بر اساس رتبه‌بندی جدید تایمز، دانشگاه تبریز به همراه دانشگاه تهران با درخشش در بین دانشگاه‌های جهان رتبه اول دانشگاه‌های جامع کشور را به خود اختصاص داده است.
این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با اشاره به جایگاه دانشگاه تبریز در رنکینگ بین‌المللی تایمز در رشته‌های مهندسی افزود: دانشگاه تبریز در مهندسی عمومی، رتبه 401 تا 500 دنیا، سوم دانشگاه‌های ایران و دوم دانشگاه‌های جامع کشور است و در مهندسی مکانیک و هوافضا، رتبه 401 تا 500 دنیا، سوم دانشگاه‌های ایران و دوم دانشگاه‌های جامع را دارا است.
 رییس دانشکده دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تاریخچه دانشکده فنی مهندسی مکانیک نیز اذعان کرد: دانشکده فنی دانشگاه تبریز در سال 1337 تأسیس شده است و امسال، شصتمین سال تأسیس دانشکده فنی دانشگاه تبریز است. دانشکده فنی دانشگاه تبریز در سال 1382 به سه دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، فنی مهندسی مکانیک و فنی مهندسی عمران تقسیم شد.
این استاد دانشگاه تبریز با بیان اینکه دانشکده فنی مهندسی مکانیک دارای افتخارات بزرگی در زمینه‌های علمی، فناوری، فرهنگی و دفاعی و ... است، اضافه کرد: این دانشکده افختار دارد که سردار سرافراز دوران دفاع مقدس، شهید مهندس مهدی باکری از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی مکانیک این دانشکده‌ هستند. این دانشکده افتخار دارد که در پشتیبانی از جبهه‌های حق علیه باطل پیشگام بوده و در بمباران کارگاه آموزشی گروه مهندسی مکانیک توسط دژخیمان رژیم سفاک بعثی عراق در بیست و هفتم دی ماه سال 1365، تعداد زیادی از دانشجویان و کارشناسان به خیل شهدای اسلام پیوستند و افتخار بزرگ مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور را بر جبین دانشگاه تبریز ثبت کردند.
به گفته وی  از جمله افتخارات علمی اخیر دانشکده فنی مهندسی مکانیک، قرار گرفتن نام دو نفر از اساتید این دانشکده در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان است.
دکتر عباس کیان وش دبیر علمی سومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم گفت: علم متالوگرافی از جمله مهمترین بخش مهندسی مواد است که تحول و پیشرفت مهندسی علم مواد مدیون این رشته است و بدون آن نمی توان به  بررسی ومطالعه ساختار داخلی فلزات و سایر مواد دست یافت.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در هر جامعه ای توسعه کشورها و ملت ها به میزان زیادی به رشد و توسعه تولید علم و فناوری وابسته است، تصریح کرد: دولتمردان و دست اندرکاران کشورمان نیز باید بیش از اینها به توسعه و تولید علم با توجه به نیاز کشور و حل مشکلات کشور توجه داشته باشند.
این عضو هایت علمی دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز در خاتمه برگزاری این نوع مسابقات را برای رشد و تعالی آینده دانشجویان که در آینده آینده سازان کشور به شمار می روند، تعیین کننده بیان کرد.
دکتر شاهین خامنه اصل مدیرگروه مهندسی مواد دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز هم در این آیین داشتن مسئولیت پذیری، ریسک پذیری و احترام را از جمله سه شاخص مهم بالندگی و توسعه صنعت و علم بیان کرد و گفت: دانشجویان شرکت کننده در چنین مسابقات نیز در راستا این شاخص ها حرکت می کنند که در آینده برای موفقعیت و شکوفایی این دانشجویان و به ویژه توسعه دانش مهندسی علمی کشور مثمرثمر خواهد بود.
سید رضا دامادی رئیس سومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی در دانشگاه تبریز نیز در این آیین گفت: این دوره مسابقات با شرکت 21 تیم از دانشگاه های از شهر کرد، صنعتی ارومیه، مالک اشتر، صنعتی اصفهان، ارومیه، بناب، تبریز، صنعتی شریف، صنعتی شارهرود، امیر کبیر و ... برگزار می شود
وی در ادامه با بیان اینکه این دوره مسابقات در دو بخش متالوگرافی و الکتروشیمی برگزار می شود، تصریح کرد: این مسابقه نو پا که سومین دوره خود را تجربه می‌کند، با تکیه بر توان علمی و نیروی دانشجویی، تجربه و هدایت اعضای هیئت علمی گروه مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه تبریز برنامه ریزی شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است که متناسب با کیفیت و موقعیت دانشگاه تبریز، فضایی مناسب برای رقابت های علمی و به نمایش گذاشتن میزان توانمندی و خلاقیت بین دانشگاهیان و صنعت، در قالب مسابقه فراهم شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود برگزاری این نوع مسابقات را برای تمرین و تقویت فعالیت های مشارکت اجتماعی دانشجویان ضروری بیان کرد و یادآور شد: به یقیین دانشجویانی که در این گونه فعالیت های علمی و فوق برنامه فعالیت و مشارکت دارند، در آینده فردی موفق و کارآفرین خواهد شد.
همین گزارش حاکی است: سومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی از سوی انجمن علمی مهندسی مواد دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز و با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی از امرو به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

 


( ۲ )

نظر شما :