دیدار اساتید دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز با امام جمعه تبریز

۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۴ کد : ۷۶۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۶۶۸

اساتید دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریزط با امام جمعه شهر تبریز دیدار کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در این آیین با بیان اینکه رمز موفقیت دانشگاه ها ارتقاء سطح علمی دانشجویان است، گفت: فعالیت های ارزشمند و چشمگیری بعد از تشکیل دانشکده الهیات در حوزه ارتقاء سطح علمی، دینی و انسانی در دانشگاه تبریز صورت گرفته است، اما برای رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیاد است و باید در این خصوص گام های موثری بیش از اینها برداشته شود.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه ها در عرصه های علمی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقشی پر رنگ و اثر گذار ایفا کرده اند، یادآور شد: اگر امروز در عرصه هایی مانند انرژی هسته ای و طراحی و ساخت هواپیماهای جنگی دستاوردهای بزرگی داشته ایم که به مدد جوانانی است که در دانشگاه تربیت یافته اند و آموخته های خود را در اختیار صنعت قرار داده اند تا با محصولی ایرانی در دنیا شاخته شوند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: دانشگاه ها باید در راستای راهبرد اقتصاد مقاومتی بیش از اینها تلاش نمایند و نتایج کارهای پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها و همچنین پایان نامه های دانشجویی را به سمت حل مشکلات صنعت و جامعه هدایت کنند.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دشمن با جنگ فرهنگی و اقتصادی ایران اسلامی را مورد آماج حملات خود قرار داده است گفت: دانشگاهیان و مسئولان فرهنگی و اقتصادی کشور باید با حرکتی جهادی و تدابیر هوشمندانه وضعیت موجود را به مردم تبیین نمایند و با کمک مردم و حدت و همدلی بر مشکلات چیره شوند.
نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی باید آگاه ترین قشر به مسائل سیاسی باشد، اما به هیچ وجه وارد جناح بندی های سیاسی نشود، گفت: باید با برگزاری دوره های بصیرت افزایی، آگاهی سیاسی را در میان دانشجویان گسترش داد.
همین گزارش حاکی است: در این آیین همچنین حجت الاسلام دکتر سعید علیزاده رییس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز گزارشی از وضعیت و عملکرد دانشکده ارایه داد و در ادامه اساتید دانشکده الهیات و علوم اسلامی این دانشگاه به ارایه دیدگاه ها و نکته نظرات خود در خصوص مسایل مختلف دانشگاه و جامعه پرداختند.

 

 


( ۶ )

نظر شما :