تجلیل از فارغ التحصیلان دانشجویان مقطع دکتری دانشکده شیمی دانشگاه تبریز

۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰ کد : ۷۵۹۳ اخبار
تعداد بازدید:۶۲۵۲

در روز دوم بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران و همزمان با پنجاه و پنجمین سال تاسیس رشته شیمی در دانشگاه تبریز در آیینی از ۵۵ دانشجوی فارغ التحصیل در مقطع دکتری دانشکده شیمی این دانشگاه تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشکده شیمی دانشگاه تبریز در این آیین با اشاره به تاریخچه تاسیس این دانشکده گفت: این دانشکده یکی از دانشکده های قدیمی، بزرگ و تاثیرگذار دانشگاه تبریز است که در طول دوره فعالیت خود اساتید و دانشجویان بزرگ و نخبه ای را برای کشور تربیت کرده که نمونه بارز آن وجود اساتید یک درصد جهان و چهره ماندگار متععد در این دانشکده است.

دکتر میر رضا مجیدی در ادامه افزود: امروزه اگر از این دانشکده در کشور به افتخار یاد می کنند به خاطر تلاش و موفقعیت اساتید و به ویژه دانشجویان این دانشکده است که مایه مباهات است. وی با بیان اینکه دانشکده شیمی که در حال حاضر با استانداردهای جهانی تطابق نسبی دارد و از قطب های علمی کشور محسوب می شود، تصریح کرد: پیشرفت چشمگیر دانشکده عمدتا در مقاطعی صورت گرفته که مدیریت امور در اختیار افرادی بوده که بیش از آن که به منافع شخصی و گروهی بیاندیشند با سعه صدر و با استفاده از اسلوب مدیریت علمی و لحاظ نمودن منافع کلیه همکاران تلاش بی توقعی داشته اند.

رییس دانشکده شیمی دانشگاه تبریز اضافه کرد: زمینه و مبناء دانشکده شیمی، با تاسیس دانشکده علوم در دانشگاه تبریز پایه‌ریزی شد و در سال ۱۳۴۲ اولین دوره دانشجویان کارشناسی رشته مخلوط «‌فیزیک – شیمی» جهت تحصیل در رشته مذکور پذیرفته شدند و در سال ۱۳۴۵ دو رشته فیزیک و شیمی تفکیک و بصورت دو گروه آموزشی مستقل درآمدند.

همین گزارش حاکی است: خاطره گویی تنی چند از اساتید پیشکسوت و دانشجویان این رشته، پخش کلیپ، اجرای موسیقی، شعرخوانی و ... از دیگر برنامه های جنبی این مراسم بود.

 


( ۱۰ )

نظر شما :