آیین معارفه رییس جدید پارک علم و فناور ی آذربایجان شرقی برگزار شد

۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۶ کد : ۷۴۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۵۱۴۴



آیین معارفه دکتر عبدالرضا واعظی هیر رییس جدید پارک علم و فناور ی استان آذربایجان شرقی و تکریم دکتر محمدعلی حسین پورفیضی رییس پیشین این مرکز با حضور دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این آیین پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی را از جمله یکی از پارک های موفق کشور معرفی کرد و گفت: این پارک با مدیریت جدید و با به کارگیری شیوه ها و ایده های نو و به کمک نخبگان این منطقه باید همچون گذشته به عنوان یکی از پارک های موفق الگوی دیگر پارک های کشور باشد.
دکتر مسعود برومند با تاکید بر اینکه پارک های علم کشور باید مکان تصمیم سازی های بزرگ و مهم برای حل مشکلات آن منطقه و جامعه باشد، تصریح کرد: در این مراکز با اجرای طرح های فناور، خلاق و نوآوری از سوی افراد نخبه می توان به توسعه پایدار مناطق کمک شایانی کرد.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امروزه توسعه پایدار در هر منطقه ای از راه تحقق اقتصاد دانش بنیان حاصل می شود، خاطر نشان کرد: در گذشته با اجرای طرح ها و ایجاد صنایع در مناطق مختلف به راحتی با کنار هم قرار دادن سرمایه گذاری و مدیریت امکان توسعه فراهم می شد،  ولی امروزه این شیوه به همت ملی و سازمانی نیاز دارد که فقط از طریق توسعه اقتصاد دانش بنیان ممکن است.  
همین گزارش حاکی است: دکتر علی جهانگیری معاون امور اقتصادی و توسعه استاندار آذربایجان شرقی، دکتر محمدعلی حسین پورفیضی استاد تمام دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز و دکتر عبدالرضا واعظی هیر دانشیار دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز و رییس جدید پارک علم و فناوری استان دیگر سخنرانان این آیین بودند.
یادآور می شود: دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، دکتر عبدالرضا واعظی هیر را به سمت " رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی " منصوب کرده است.
در متن حکم وزیر علوم آمده است: با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی و بر اساس پیشنهاد معاون محترم پژوهش و فناوری، به موجب این حکم به سمت رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی منصوب می‌شوید.
امید است: تعامل موثر با مدیریت استان و دستگاه‌های اجرایی استان در تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه پارک و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و مستقر در پارک، ایجاد روابط نظام‌مند، موثر و هدفمند با دانشگاه‌های استان به منظور ایجاد زمینه لازم برای بهره‌گیری دانشگاهیان از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری در تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی، بررسی و ارزیابی نقاط ضعف و قوت پارک و تدبیر راهکارهای موثر در ارتقای جایگاه پارک به عنوان نقطه کانونی حوزه فناوری و نوآوری منطقه، مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی منطقه و همراهی و همکاری با نقش‌آفرینان اصلی این زیست‌بوم، توجه به توسعه کیفی موسسات مستقر در پارک در کنار توسعه کمی و حل مشکلات پیش‌روی آنها برای تحقق این توسعه، ارتقای کمی و کیفی خدمات و حمایت‌های مورد نیاز توسعه کسب و کار موسسات در بازارهای منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه کالبدی پارک، تنوع‌بخشی به منابع مالی مورد نیاز پارک علم و فناوری و افزایش نسبت درآمدهای اختصاصی پارک به اعتبارات دولتی مورد اهتمام ویژه جناب‌عالی و همکاران محترم در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی قرار گیرد.
انتظار می رود با توکل به خداوند سبحان و پیروی از آموزه های اسلامی و مبانی علمی مأموریت ها و وظایف محوّله را برپایه قوانین، سیاست ها و برنامه های مصوّب دولت تدبیر و امید و طرح های پیشنهادی به مجلس محترم شورای اسلامی اجرا و با جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب نظران در مراکز دولتی و خصوصی حوزۀ فناوری نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید.
لازم به ذکر است: دکتر عبدالرضا واعظی هیردارای مدرک دکترای هیدروژئولوژی و دانشیاردانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز است. وی در سال های 1393، 1395 و 1396 به عنوان  پژوهشگر نمونه دانشگاه تبریز انتخاب شد از سوابق اجرایی وی می توان به مدیر گروه علوم زمین ، رییس اداره ارتباط با صنعت، مالکیت فکری و کارآفرینی دانشگاه تبریز و همچنین رییس کمیته کارآفرینی و دبیر شورای مالکیت فکری دانشگاه تبریز اشاره کرد.

انتشار 32 عنوان مقاله علمی در مجلات داخلی و خارجی ، 65 عنوان مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی ، راهنمایی 2 عنوان رساله دکتری و 31 عنوان  پایان نامه کارشناسی ارشد و اجرای 10 پروژه پژوهشی برون دانشگاهی با صنایع و سازمان ها از جمله فعالیت های علمی دکتر واعظی است.
همچنین وزیر علوم در نامه جداگانه ای ازخدمات دکترحسین پور فیضی، رییس سابق پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی، در مدت زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرده است.
یادآور می شود: طی حکمی از طرف استاندار آذربایجان شرقی دکتر محمد علی حسینپور فیضی به عنوان مشاور امور پژوهش و فناوری استاندار انتخاب شده است.

 

 


( ۶ )

نظر شما :