مدرسه تابستانه طبیعت در دانشگاه تبریز آغاز شد

۲۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۳ کد : ۷۳۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۷۴۸

 

مدرسه تابستانه طبیعت دانشگاه تبریز ویژه فرزندان 3 تا 10 ساله اعضای هیات علمی و کارکنان در باغ گیاهشناسی این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز،  با توجه به اهمیت زیست در طبیعت و جنبش‌هایی برای برقراری ارتباط دوباره کودکان با طبیعت و با هدف داشتن کودکانی سالم‌تر و خلاق‌تر و در عین حال حفاظت  از محیط زیست، مدرسه تابستانه طبیعت دانشگاه تبریز آغاز به فعالیت نموده است.

کودکان در این مدرسه با زیستن در طبیعت و تجربیات سرخوشانه، آنچه را که در تخیلات و رویاهای خود می‌پروانند، در واقعیت زندگی می‌کنند و با استفاده از حواس پنجگانه خود، ادراک از محیط اطراف را با تفکر انتقادی و روشهای خلاقانه تفسیر می‌کنند.

همین گزارش حاکی است: در این مدرسه فعالیت‌هایی همچون نجاری، بازی‌های تعادلی، بازی در مخفیگاه خانه درختی، آب بازی، خاک بازی، سفالگری، تعامل با حیوانات، رنگ‌آمیزی‌های متنوع، پخت نان، کاشت گیاهان، تعاملات فردی و گروهی در قالب بازیهای خود کودکان برای پرورش رشد اجتماعی، عاطفی، شناختی و حرکتی در حال اجرا است.

لازم به توضیح است: همزمان در اغلب کشورهای جهان منجمله دانمارک، سوئد، آلمان، فرانسه، سوئیس، انگلیس، آمریکا و فنلاند،  در سالجاری 66 مدرسه طبیعت در کشور و شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، کرمانشاه، شیراز، زنجان، یزد، کرمان ساری، سنندج، عباس‌آباد، بیرجند، قشم و .... در حال فعالیت هستند.

شایان ذکر است: مدرسه تابستانه طبیعت با پشتیبانی هیات رئیسه و معاونت پشتیبانی و توسعه منابع و حمایت علمی پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تبریز و حمایت‌های شورای کلانشهر تبریز در حال برگزاری بوده و مجریان این طرح دکتر زهرا فتحی رضائی و دکتر سید حجت زمانی ثانی از اساتید رفتار حرکتی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز به همراه 15 مربی (با عنوان تسهیلگر)  درکنار 55 کودک در حال برگزاری است.

 

 


( ۱ )

نظر شما :