کنفرانس بین‌المللی مسائل مقدار مرزی و کاربردها در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۵ کد : ۷۳۴۸ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۲۲


اولین کنفرانس بین‌المللی مسائل مقدار مرزی و کاربردها با حضور اساتید، محققان و فعالان این حوزه به مدت دو روز  در دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در این کنفرانس ضمن ارایه گزارشی از ظرفیت و توانمندی های این دانشگاه در عرصه های مختلف از جمله در حوزه پژوهشی گفت: دانشگاه تبریز بر اساس رتبه بندی های اخیر جهانی به خاطر فعالیت، پتانسیل ها و تولیدات علمی در جایگاه برترین دانشگاه های کشور قرار گرفته است.  
دکتر اصغر عسگری تصریح کرد: در رتبه‌بندی اخیر تایمز که یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی جهان است، ۱۸ دانشگاه از ایران در این فهرست قرار دارند که دانشگاه تبریز در میان دانشگاه‌های جامع به همراه دانشگاه تهران جایگاه برتر کشور را کسب کرده است.
وی با اشاره به نقش پژوهش در توسعه جوامع افزود: برای اینکه جامعه رو به رشد و پیشرفته ای داشته باشیم باید به امر پژوهش بیش از این ها توجه کرد.
 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در ادامه به برخی کاربردهای مسائل مقدار مرزی در جنبه‌های مختلف علم فیزیک نیز اشاره کرد.
دکتر حسین جباری خامنه رییس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز دیگر سخنران آیین افتتاحیه این کنفرانس بود که ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان از برنامه‌های دانشکده علوم ریاضی در حمایت از برگزاری کنفرانس‌های تخصصی در این دانشگاه خبر داد.
به گفته وی دانشکده علوم ریاضی یکی از دانشکده های قدیمی مهم و تاثیرگذار دانشگاه تبریز است که در حال حاضر به غیر از رشته آمار که در دوره کارشناسی  و دوره کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو دارد در رشته‌های ریاضی محض، ریاضی‌کاربردی و علوم کامپیوتر، در هر سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برپا بوده و مشغول تربیت نیروهای متخصص است.
دکتر علی اصغر جدیری اکبرفام دبیر این کنفرانس نیز در این آیین گفت: به دبیرخانه این کنفرانس 150 مقاله رسیده بود که از این تعداد 80 مقاله به صورت سخنرانی از کشورهای ایران، ترکیه، عراق و کانادا ارائه و همچنین 3 سخنرانی به صورت عمومی ارائه می شود.
وی در ادامه با اشاره به ابراز علاقه‌مندی تعداد کثیری از اساتید و محققان دیگر کشورها در این کنفرانس اضافه کرد: به خاطر مشکلات بوجود آمده از سوی کشور آمریکا برخی از پژوهشگران و اساتید نتوانستند در این کنفرانس حضور پیدا کنند.
همین گزارش حاکی است: ارایه سخنرانی عمومی تحت عنوان "Generalized and fractional derivatives and their applications" از سوی پروفسور مینگرالی از کشور کانادا و همچنین برپایی چهار کارگاه تخصصی از دیگر برنامه های این کنفرانس دو روزه بود که از سوی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز برگزار شد.
یادآور می شود: دکتر کریم ایواز و دکتر سید حمیدرضا مراثی از اساتید دانشکده علوم ریاضی دانشگاه به ترتیب دبیر علمی و اجرایی این کنفرانس بودند.

 

 

 

 


( ۱ )

نظر شما :