با حضور رییس دانشگاه تبریز؛ نشست هیات اجرایی اتحادیه بین المللی دانشگاهها برگزار شد

۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۵ کد : ۷۲۵۳ اخبار
تعداد بازدید:۳۳۲۵


نشست هیات اجرایی اتحادیه بین المللی دانشگاهها با کارگروه تخصصی ICT در دانشگاه دولتی بخارست رومانی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در این نشست استراتژی اتحادیه بین المللی دانشگاهها در رابطه با موضوع سازوکارهای بهره گیری از تحولات تکنولوژیک و بویژه در حوزه های IT و ICT برای ارتقاء کیفیت و  دسترسی به آموزش عالی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
این نشست با حضور دکتر محمدرضا پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز و دانشگاه تهران از ایران به عنوان عضو هیات اجرایی اتحادیه دانشگاههای جهان و صاحب نظرانی از کشورهای ایتالیا، کانادا، آمریکا، هائیتی، آلمان، اسپانیا، غنا، استرالیا، فرانسه، نروژ،  قبرس، مکزیک، پرتغال و رومانی برگزار شد.
یادآور می شود: نشست هیات اجرایی اتحادیه بین المللی دانشگاهها با کارگروه تخصصی ICT روزهای هفتم و هشتم خردادماه سالجاری در دانشگاه دولتی مطالعات سیاسی و اداری شهر بخارست رومانی برگزار شد.
خاطر نشان می شود: در کنار این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه تبریز و دانشگاه دولتی مطالعات سیاسی و اداری رومانی به امضاء طرفین رسید.
تبادل اعضای هیات علمی، محققان و متخصصان برای تحقیق و تدریس، ارائه تسهیلات شرکت اساتید و محققان در گردهمایی ها و همایش های بین المللی و ارائه تسهیلات برای تبادل اساتید به منظور گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی در دو دانشگاه از جمله مفاد این تفاهم نامه بود.
همچنین مهیا سازی زمینه برگزاری نمایشگاه های مشترک علمی، تحقیقاتی و فناوری و پروژه های تحقیقاتی مشترک، تبادل دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف برای ادامه تحصیل، ایجاد کرسی زبان و ادبیات دو کشور در دانشگاههای یکدیگر  و مبادله اطلاعات، کتاب ها، نشریات علمی و پایان نامه های دانشجویی از جمله مواردی است که در این تفاهم نامه به امضای دکتر محمدرضا پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز و پروفسور راموس پروکوپی رییس دانشگاه دولتی مطالعات سیاسی و اداری شهر بخارست رومانی رسیده است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز و پروفسور راموس پروکوپی رییس دانشگاه دولتی مطالعات سیاسی و اداری شهر بخارست رومانی


( ۳ )

نظر شما :