کنفرانس بین المللی دستاوردهای نوین مهندسی برق در معادن و صنایع معدنی در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۶ کد : ۷۱۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۹۱۴


اولین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه دستاوردهای نوین مهندسی برق در معادن و صنایع معدنی، به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم در سخنانی برگزاری چنین کنفرانس و همایشی را برای توسعه پایدار صنایع ضروری بیان کرد و گفت: امروزه با توجه به پیشرفت های اخیری که در دنیا در عرصه صنایع مختلف صورت گرفته ضروری است صنایع کشورمان نیز برای رقابت با بازارهای جهانی به تکنوژی روز دنیا مجهز شوند.
به گفته وی این کنفرانس فرصت مناسب و ارزشمندی برای توسعه همکاری و ارتباط صنایع و دانشگاه ها در راستای استفاده از  ظرفیت های همدیگر برای پیشبرد اهداف تعیین شده است.
 استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تاکید کرد: هم اکنون در دانشگاه های استان و در راس آنها دانشگاه تبریز که به عنوان دانشگاه جامع و مادر این استان نیز به شمار می رود، ظرفیت های بسیار مناسبی وجود دارد که باید از این پتانسیل ها برای رشد و شکوفایی این استان در بخش های مختلف بهره مند شد.
خدابخش در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر  استان آذربایجان‌شرقی با دارا بودن بیشترین ذخیره ماده معدنی در کشور، به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه این استان به شمار می رود، یادآور شد: ما مسئولان اجرای نیز به کمک نخبگان و اساتید دانشگاه های  استان در حد توان از صاحبان صنایع حمایت خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در همین راستا نیز صاحبان صنایع به کمک سرمایه گذاران و به ویژه با بکاری گیری نیروی انسانی متخصص و متعهدی که در دانشگاه های استان تربیت می شوند، می توانند محصولات جدید با ارزش افزوده بالا  تولید نمایند.
رییس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز نیز در این آیین گفت: کنفرانس بین المللی و نمایشگاه دستاوردهای نوین مهندسی برق در معادن و صنایع معدنی، آغاز جدیدی برای همکاری و تعامل بیشتر صنایع با دانشگاه ها خواهد شد.
دکتر ضیاالدین دائی کوزه کنانی، در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر صنایع مختلف کشورمان و همچنین استان آذربایجان شرقی با چالش ها و مشکلات متعددی روبرو هستند، تصریح کرد: صنایع در این ارتباط می توانند در زمینه های مختلف مطالبات از دانشگاه مطرح نمایند، برای اینکه رفع مشکلات در توان علمی دانشگاها و اساتید است.
رییس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پتانسیل های این دانشکده گفت: هم اکنون این دانشکده با داشتن 60 نفر هیات علمی، 30 آزمایشگاه مجهز، چندین مرکز و قطب علمی، دو هزار دانشجو یکی از دانشکده های بزرگ و تاثیرگذار دانشگاه تبریز است.
دکتر دائی کوزه کنانی، اضافه کرد: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر که در حال حاضر در رشته های  مهندسی برق (گرایش های قدرت، الکترونیک، مخابرات، کنترل، مهندسی پزشکی)، مهندسی کامپیوتر و فن آوری اطلاعات (IT) با تکیه بر اساتید با تجربه و به‌ کمک دانش روز و تحقیقات علمی، در راستای اهداف علمی- پژوهشی کشور و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد فعالیت می نماید.
علیرضا پیروزنیا، دبیر اولین کنفرانس ملی دستاوردهای نوین مهندسی برق در معادن و صنایع معدنی نیز در آیین افتتاحیه این کنفرانس گفت: حدود 112 مقاله تخصصی به دبیرخانه ارسال شده بود که از این تعداد 20 مقاله در طول دو روز برپایی این کنفرانس ارایه خواهد شد.
وی با اشاره به محورهای اصلی این کنفرانس افزود: این کنفرانس در محورهای مختلفی از جمله گرایش‌های قدرت، الکترونیک، مخابرات، کنترل، مدیریت انرژی، فناوری‌های نوین و مهندسی کامپیوتر برگزار می شود.
به گفته وی در کنار این کنفرانس نمایشگاهی از دستاوردهای نوین مهندسی برق در معادن و صنایع معدنی در 15غرفه دایر شده است.
همین گزارش حاکی است: بعد از آیین افتتاحیه این کنفرانس با حضور استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران صنایع طرح مانیتورینگ معادن آذربایجان شرقی افتتاح شد.
یادآور می شود: اولین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه دستاوردهای نوین مهندسی برق در معادن و صنایع معدنی، از امروز به مدت روز در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

 


نظر شما :