دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و کسب و کار در دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۲ کد : ۷۰۷۸ اخبار
تعداد بازدید:۳۷۱۷

 

دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و کسب و کار در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

رییس دانشگاه تبریز در آیین افتتاحیه این کنفرانس دانشگاه ها را موتور محرکه و منشاء تحول هر کشور و ملتی برشمرد و گفت: دانشگاه ها با ورود به مبحث مدیریت و کسب و کار می توانند این بخش را متحول سازند.

دکتر محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه های ما با تولید دانش و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص، توان و ظرفیت خود برای سازندگی و رفع وابستگی به دیگر کشورها را ثابت کرده اند، تصریح کرد: دشمنان این نظام و در راس آنها آمریکا در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب با ترفندهای مختلف در صدد تضعیف کشورمان بوده اند، ولی ملت ایران با تکیه بر توان داخلی و اقتصاد درونگرای برون زای خود همه نقشه های شوم دشمنان را خنثی کرده است.

رییس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و یادآور شد: خروج از برجام نشان از بد عهدی آمریکایی ها و عدم پایبندی شان به معاهدات بین المللی دارد و گویای این است  که این کشور هیچ وقت قابل اعتماد نبوده است.

دکتر سید مهدی الوانی، پدر علم مدیریت و چهره ماندگار ایران از دیگر سخنرانان علمی این کنفرانس بود که در خصوص مدیریت کسب و کار در کشورمان به ارایه دیدگاه های خود پرداخت.

وی گفت: در حال حاضر کشوری ثروتمندتر است که تولید دانش و تکنولوژی در اختیار داشته باشد که به وسیله آن و با تولید یک کالا و ارایه آن در سطح دنیا تاثیرگذار باشد.

دکتر الوانی افزود: امروزه فضای کسب و کاری در دنیا رو به توسعه بوده و قابل رقابت است که به تکنولوژی جدید مجهز شده و همواره خود را برای تحولات آماده کند.

 پدر علم مدیریت و چهره ماندگار ایران در بخش دیگر سخنان خود از مسئولان و اساتید دانشگاه ها خواست که دانشجویان را طوری تربیت کنند که به میهن، کشور و دانشگاه شان وفادار باشند و بعد از فارغ التحصیلی کشور را ترک نکنند.

سید باقر شریف زاده، رییس کمیسیون صنایع و معادن اتاق تبریز نیز در این کنفرانس برگزاری این گونه همایش ها و کنفرانس ها را برای استفاده و بهره برداری درست مدیران و دست اندرکارن حوزه مدیریت کسب و کار ضروری و تعیین کننده بیان کرد و افزود: ما باید چگونه مدیریت کردن درست از منابع، داشته ها و نیروی انسانی را یاد بگیریم لذا نتایج این کنفرانس ها  باید در اختیار مدیران قرار گیرد تا اثر بخشی داشته باشد.

وی افزود: مدیران و مسئولان بالا دستی هم با بهره مندی از دانش و یافته های این کنفرانس، فضا و بستر ایجاد کسب و کار بیشتر را با توجه به ظرفیت های هر منطقه برای فعالان و به خصوص جوانان فراهم نمایند.

به گفته وی کشور ایران دارای منابع غنی، سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی ماهر و متخصصی  است که با مدیریت صحیح می توان کشور را به شکوفایی همه جانبه رساند.

دکتر یونس جبارزاده دبیر علمی این کنفرانس هم گفت: 396 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده بود که از این تعداد 327 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت  که حدود 138 مقاله در قالب سخنرانی ارایه خواهد شد.

وی برپایی 4 کارگاه آموزشی را از دیگر برنامه های این کنفرانس اعلام کرد و افزود: این کارگاه ها با محوریت بیت کوین و ارزهای دیجیتال، نوآوری مخرب، الزامات سازمان در رتبه جهانی و چالش های بازار یابی در قرن 21 است.

دکتر سید صمد حسینی رییس این کنفرانس نیز با اشاره به محورهای اصلی این کنفرانس گفت: استراتژی‌ها، چالش‌ها و مدیریت آنها، تحول سازمانی و مدیریت تغییرات، تصمیم‌گیری در شرایط چالش برانگیز کسب و کار، ساختاردهی در سازمان‌های امروزی، مدیریت پروژه و چالش‌های سازمان‌های پروژه محور، مدیریت تولید و عملیات سازمان‌های صنعتی و خدماتی، مدیریت منابع انسانی و چالش‌های پیش‌رو در آن، بازاریابی و فروش محصولات و خدمات، مدیریت منابع مالی و سرمایه‌گذاری و بازرگانی داخلی و خارجی از جمله محورهای آن است.

به گفته وی از دیگر محورهای این همایش می توان به حسابداری و گردآوری و تحلیل اطلاعات مالی، فن آوری اطلاعات و نقش آن در مدیریت و غلبه بر چالشها، توسعه اقتصادی و راهکارهای غلبه بر موانع توسعه، اقتصاد سنجی و تحلیل های اقتصادی بعنوان ابزاری جهت مدیریت و تصمیم گیری، سیاست های خرد و کلان اقتصادی تاثیر گذار بر کسب و کارها، کارآفرینی و چالشهای پیش رو برای کارآفرینان،  مدیریت بحران و ایمنی،  تعالی سازمانی، مدیریت در حوزه سلامت، مدیریت جهانگردی و مدیریت کسب و کار ورزشی اشاره کرد.

همین گزارش حاکی است: تقدیر از زحمات دکتر سید مهدی الوانی، پدر علم مدیریت و چهره ماندگار مدیریت ایران، سخنرانی علمی دکتر بهروز خدارحمی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر اژدر کرمی و دکتر محمد فاریابی عضو هیات علمی دانشگاه تبریز از دیگر برنامه های آیین افتتاح این کنفرانس بود.

خاطر نشان می شود: ارایه مقالات پذیرفته شده در 7 پنل تخصصی و همچنین برگزاری چهار کارگاه آموزشی از دیگر برنامه های این کنفرانس است که بعد از ظهر همچنان در حال برگزاری است.

یادآور می شود: این کنفرانس توسط دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز و تحت پوشش ISC بوده و گواهی‌نامه‌های صادره برای شرکت‌کنندگان و صاحبان مقاله دارای اعتبار علمی است.


( ۱ )

نظر شما :