همایش عدالت ترمیمی؛ از قانون گذاری تا نهادینه سازی در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۹:۱۸ کد : ۷۰۴۸ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۱۴

 

شانزدهمین پیش همایش عدالت ترمیمی؛ از قانون گذاری تا نهادینه سازی در دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر رجب ایزدی رییس دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز در ابتدای این آیین با اشاره به اهداف برپایی چنین نشست های تخصصی در مراکز آموزش عالی گفت: این همایش به منظور هم اندیشی، هم فکری و انتقال تجربیات، مفاهیم نوین عدالت ترمیمی و قانون گذاری تا نهادینه سازی برپا شده است.
وی اضافه کرد: با تقویت گفتمان علمی و توسعه همکاری های مراکز علمی می توان به رشد و انتقال دانش و حل مشکلات در همه جوامع کمک شایانی کرد.
دکتر محمود شیخ زاده، مدیر گروه آموزشی حقوق نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت مقدم شرکت کنندگان همایش در دانشگاه تبریز گفت: با دعوت از این سخنرانان درصدد هستیم اساتید، دانشجویان و سایر شرکت کنندگان با عدالت ترمیمی؛ از قانون گذاری تا نهادینه سازی که موضوع این نشست است و سایر زمینه های آیین دادرسی کیفری(مصوب 92) آشنا شوند و امید می رود با برپایی چنین نشست های تخصصی به اهداف تعیین شده بخود نائل شود.
همچنین در این همایش پروفسور ریک ساره، از دانشگاه کشور استرالیا در خصوص نقش حیاتی عدالت ترمیمی در مسیر جاده ابریشم، دکتر اسمعیل رحیمی نژاد، استاد گروه تاریخ دانشگاه تبریز در باره مبانی و اصول عدالت ترمیمی، و دکتر علی حسین نجفی ابرندآبادی از دانشگاه شهید بهشتی در ارتباط با خوانش ترمیمی از آیین دادرسی کیفری(مصوب 92) به سخنرانی پرداختند.
همین گزارش حاکی است: این همایش از سوی گروه حقوق این دانشگاه با همکاری دبیرخانه دومین همایش بین المللی عدالت ترمیمی برگزار شد.

 

 

 


نظر شما :