همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان برگزار شد؛ دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه تبریز با نماینده ولی فقیه در استان

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۵ کد : ۷۰۲۴ اخبار
تعداد بازدید:۳۲۹۱

 

همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان نمایندگان تشکل ها، کانون ها و انجمن های علمی دانشجویان دانشگاه تبریز با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام دکتر سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، در این دیدار با تبریک روز جوان و ولادت حضرت علی اکبر(ع)، دوران جوانی را بهترین مقطع حیات انسان بیان کرد و گفت: سنین جوانی بهترین دوره برای تکامل رشد شخصیتی و معنوی انسان است.پس بایستی فرصت جوانی را  برای خودسازی غنیمت شمرد.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، رمز موفقیت کشور را در اعتماد و اطمینان به جوانان خواند و افزود: در هر برهه ای که به جوانان کشور اعتماد و بستر برای فعالیت آنها مهیا شده، شاهد رشد و موفقیت چشمگیر بوده ایم که مثال های فراوانی همچون اداره کشور، هشت سال دفاع مقدس، فناوری هسته ای، صنعت، تولید و... وجود دارد.
امام جمعه تبریز، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " جوانان امروز کشور ما  اگر از جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس بیشتر نباشند کمتر نیستند" اضافه کرد: جوان گرایی و میدان دادن به جوانان باید در متن اقدامات دولت مردان قرار گیرد. همان طور که در دولت فعلی فعال ترین وزارت بدست جوان ترین وزیر مدیریت می شود.
حجت الاسلام دکتر آل هاشم، با تشکر و قدردانی از مسئولین دانشگاه بخاطر ایجاد فضایی برای قرار گرفتن همه سلایق دانشجویی در کنار هم گفت: همه ما به نظام ولایی ایران پایبند و معتقد هستیم و باید تمرین کنیم در کنار هم قرا بگیریم و نه در مقابل هم، باید دیدگاه هایمان را با مهربانی و تعامل و حفظ اصول مطرح کنیم.
دکتر محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز نیز در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه، دانشگاه تبریز را دانشگاهی جامع معرفی کرد و گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای 24 هزار جمعیت دانشجویی است که 45 درصد آن را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند و در سطح یک دانشگاه های کشور قرار داشته و بر اساس اکثر رتبه بندی های ملی و بین المللی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
رییس دانشگاه تبریز، با اشاره به اینکه در مدیریت دانشگاه تقسیم کار خوبی صورت گرفته است، افزود: در این دوره سعی کرده ایم مدیریتی با مشارکت جمعی داشته باشیم و عموما همه انتصابات سطح دانشگاه بر اساس انتخابات صورت گرفته است تا بتوانیم با آرامش و هم افزایی پیشرفت نموده و به کار خود ادامه دهیم.
دکتر پورمحمدی، با تاکید بر اینکه در حال حاضر در دانشگاه تبریز بستر کاملی برای فعالیت های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراهم شده است، اضافه کرد: 80 انجمن علمی و کانون فرهنگی وهنری، 4 تشکل رسمی سیاسی، شورای صنفی دانشجویان در دانشگاه فعال هستند که  اجرای بیش از 1500 برنامه فرهنگی در طول سال تحصیلی اعم از کرسی های آزاد اندیشی، کارگاهها، اردوهای علمی، زیارتی و تفریحی، بزرگداشت اعیاد و شکل گیری کانون های فرهنگی هنری منحصربفرد از قبیل مدافعین حرم، آئینه و یاوران سلامت، همگی نشان از این دارد که سعی کرده ایم هر کسی با هر سلیقه ای بتواند در امورات دانشگاه مشارکت داشته باشد.
حجت الاسلام محمد انوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، هم در این دیدار حضور حجت الاسلام آل هاشم در سطح اول استان و اهتمام بیشترشان به دانشگاه و دانشجو را از نکات بارز رشد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تبریز اعلام کرد و گفت: ارتباط وسیع  امام جمعه تبریز با دانشگاهیان و دیگر اقدامات منحصربفرد  ایشان باعث دلگرمی در میان مردم و علی الخصوص جوانان، دانشجویان، تشکل ها، کانون ها و ... شده و این قشر احساس می کنند تکیه گاه خاصی برای خود پیدا کرده اند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز، با اشاره به اینکه برای تکمیل این کارها نیازمند  اقدامات دیگری هستیم، افزود: مسئولین شهر باید به جوانان اعتماد کنند، نگرش منفی که بعضا به دانشگاه و دانشگاهیان هست باید تغییر پیدا کرده و اصلاح شود و از ظرفیت های فکری و فرهنگی دانشگاهیان استفاده شود.
حجت الاسلام انوری، اضافه کرد: نخبگان علمی و فرهنگی بیشماری در دانشگاه وجود دارند که می توان از این ظرفیت ها در مدیریت شهر و کشور بهره مند شد.
خاطر نشان می شود: پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، نمایندگان بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان، جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت، هیات دانشجویی شهدای گمنام، کانون های فرهنگی هنری دانشجویی، انجمن های علمی دانشجویی، دانشجویان قهرمان ورزشی و تیم روبوکاپ دانشجویی دانشگاه تبریز نکته نظرات خود را بیان کردند.

 

 


( ۲ )

نظر شما :