جلسه شورای اداری مرند با حضور وزیر علوم برگزار شد

۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۴ کد : ۷۰۰۴ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۹۱۹


جلسه شورای اداری شهرستان ویژه مرند با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همزمان با افتتاح ساختمان جدید دانشکده فنی مهندسی مرند در محل پروژه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این آیین با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه مختلف از جمله توسعه علم و فناوری در کشور گفت: بعد از انقلاب دشمنان این نظام با ترفندهای مختلف از جمله تحمیل هشت سال دفاع مقدس خواستند توان و اقتدار ایران را بگیرند، اما ملت ایران با اتکا به توان جوانان این سرزمین همه توطئه آنان را خنثی کردند.
دکتر منصور غلامی در ادامه تاکید کرد: ملت ایران و در راس آنها جوانان همیشه و در همه حال پای این نظام بودند و بر این اساس شایسته امکانات و خدمت بیش از اینها هستند.
وی یادآور شد: مسئولان و مدیران کشور باید بیش از اینها دغدغه حل مشکلات معیشتی، ایجاد رفاه بیشتر برای مردم، اشتغال برای جوانان و به ویژه دانش آموختگان دانشگاه را داشته باشند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه دانشگاهیان و در این میان دانش آموختگان سرمایه های بزرگ هر کشور به حساب می آید، یادآور شد: در این ارتباط وزارت علوم با تدوین برنامه های مختلف از جمله بازنگری در ایجاد رشته ها، طرح کارورزی، کارآموزی، برگزاری دوره های در حوزه کار آفرینی و ایجاد شغل و ... سعی در ایجاد بستر مناسب شغل در آینده برای دانش آموختگان است.
وزیر علوم یادآور شد: یکی از ثروت‌‌های مهم کشور ما دانشجویان، اساتید و مراکز علمی هستند که باید زمینه شکوفایی و استفاده از این ظرفیت‌ها بیش از پیش فراهم شود.
به گفته وی با ماموریت گرا کردن دانشگاه ها، بازنگری در ایجاد رشته و ساماندهی دانشگاه ها می توان گام های موثری برای تحول دانشگاه ها برداشت که به سمت کیفی سازی تولید علم و فناوری با توجه به نیاز روز جامعه حرکت نمایند.
دکتر غلامی با بیان اینکه رویکرد وزارت علوم در این دوره تقویت مراکز علمی و پژوهشی در جهت تبدیل ایده‌‌ها به عمل و بهره وری بیشتر است، تصریح کرد: در برخی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه های بزرگ و جامع این روند شروع شده و در این ارتباط نیز آموزش مهارت به دانشجویان مخصوصا در دوسال آخر تحصیل در برخی مراکز در حال انجام است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طرح سربازی در صنعت نیز برای دانشجویان ارشد و دکتری در حال پیگیری است، گفت: ۱۰۰ هزار سرباز در ۶ ماه گذشته در قالب این طرح آموزش های لازم را پشت سر گذاشتند.
حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه شهرستان ویژه مرند نیز از لزوم عمل وعده‌های مسئولان که دردولت های مختلف برای اهالی شهرستان مرند داده اند را یادآور شد، گفت: باید وعده‌ها و گفتار مسئولان برای مردم شفاف باشد تا در آینده مردم دلگرمی بیشتری داشته باشند.
امام جمعه مرند با تاکید بر اینکه مردم این منطقه شهدای زیادی تقدیم انقلاب، دفاع مقدس و در دوره اخیر شهدای مدافع حرم دادند، تصریح کرد: این مردم شهید عبداللهی را داده‌اند که هنوز پیکرش در سوریه مانده است و شهید علیپور که به دو فرزند خردسالش وصیت کرده است که پس از شهادتش هیچ انتظاری از کسی نداشته باشند چون به وظیفه‌اش عمل کرده است.
وی تاکید کرد. امروز وضعیت جهان وحدت و همدلی را برای خدمت بیشتر به ملت، ایجاب می‌کند تا خدای نکرده اعتماد مردم تضعیف نشود.
دکتر محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز نیز در این آیین با تشکر و قدردانی از حضور وزیر علوم و برخی مسوولان استانی و شهرستان مرند در این جلسه تصریح کرد: با بهره برداری از ساختمان جدید دانشکده فنی مهندسی مرند می توان بر توسعه آموزشی این منطقه تحول بزرگی ایجاد کرد، چرا که وجود مراکز آموزش عالی در هر منطقه با تربیت نیروهای مختصص با توجه به نیاز جامعه موجب رشد و شکوفایی آن مناطق خواهد شد.
به گفته وی دراین استان چندین دانشکده اقماری وابسته به دانشگاه تبریز است که یکی از اینها همین دانشکده مرند است و از جمله برنامه های راهبردی دانشگاه تبریز توجه ویژه به این دانشکده های اقماری در شهرستانه است.
رییس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پتانسیل های دانشگاه تبریز نیز تصریح کرد: امسال جشن ۷۰ امین سالگر این دانشگاه همزمان با رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ آغاز می شود و حرکت به سمت مرزهای دانش، حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و بین المللی شدن از جمله برنامه های مهم این دانشگاه است.
دکتر محمد حسن نژاد، نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم خواستار توجه ویژه دولت به خواسته های مردم این منطقه شد.

وی در ادامه از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در این شهرستان حضور دارند، خواست؛ ضمن توجه به خواسته های به حق مردم از روند تسریع در اجرا و اتمام برخی پروژه ها، دانشکده فنی مهندسی مرند هم تبدیل به دانشگاه مرند شود.  
 نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در مصوبه اخیر شورای اداری چهار پروژه اختصاص به این شهرستان داشته است، افزود: آبرسانی به مرند، قطار،آب شرب و کشاورزی از جمله آنها است.
حسن نژاد، با تاکید بر اینکه شهرستان مرند از جمله یکی از مناطق مستعد استان برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است، گفت: با توجه به این همه پتانسیل منطقه ضروری است از سوی دولت اهتمام ویژه به اجرا و اتمام برخی پروژه ها از جمله ایجاد بیمارستان، آزاد راه، کارخانه الیاف شیشه، منطقه ویژه اقتصادی و ... صورت گیرد.
به گفته وی چون این شهرستان ویژه است باید مسئولانش اختیارات خاص برای توسعه آن داشته باشند و در این راستا نیز اعتبارات لازم از سوی دولت اختصاص یابد.
داود گرشاسبی، فرماندار شهرستان ویژه مرند نیز در این آیین گفت: شهرستان مرند با سبقه تاریخی دارای جوانان و مردمی پرشور است و بر این اساس با صدها شهید و هزاران ایثارگر و ۵ شهید در فتنه داعش دارای ویژگی‌های بارزی است.
به گفته وی مرند یکی از ۳۴ شهرستان ویژه در کشور است لذا درخواست‌هایی در ۸ بند در حوزه آب شرب و کشاورزی، ورزش و بهداشت و موارد دیگر از دولت داریم؛ البته امروز نیز در مرند پروژه‌هایی با بیش از ۳۳ میلیارد تومان در افتتاح می‌شود.
همین گزارش حاکی است: تجلیل از خیرین زمین دانشکده فنی و مهندسی مرند از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 


( ۱ )

نظر شما :