به میزبانی دانشگاه تبریز؛ دو نشست تخصصی با حضور رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور برگزار شد

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵ کد : ۶۹۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۸۴


دو نشست تخصصی با حضور بهزاد سلطانی رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در نشستی که با حضور اساتید دانشگاه های استان برگزار شد، ضمن تشریح عملکرد، وظایف و برخی خدمات و تسهیلات ارایه شده از طرف صندق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان پشتوانه پیشرفت کشور در عرصه های مختلف و به ویژه موجب رونق تولید ملی می شود.
بهزاد سلطانی در ادامه با تشریح اهداف سفر خود به استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: این سفر در راستای سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی صورت گرفته که بر این اساس، هدف حضور متولیان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در استانها  آسیب شناسی شرکت های دانش بنیان، برپایی نشست و جلسات تخصصی در جهت حرکت رو به جلو فعالیت های شرکت های دانش بنیان در همه کشور است.
رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه همزمان با سفر رییس جمهور به تبریز تفاهم نامه ایجاد صندوق پژوهش و نوآوری با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی و بخش خصوصی استان با سرمایه‌ای حدود 100 میلیارد ریال منعقد خواهد شد،یادآور شد: افتتاح برج فناوری ربع رشیدی از دیگر برنامه های مهم این صندوق در این استان است که پیش بینی شده در این مجتمع24 شرکت دانش بنیان مستقر شود.
سلطانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 89 شرکت دانش بنیان دراستان آذربایجان شرقی فعال هستند، خاطر نشان کرد: جایگاه این استان در کشور در این عرصه رتبه پنجم است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این جایگاه به رتبه دوم ارتقا خواهد یافت.
به گفته وی اخیرا از این استان  بیش از 180 درخواست برای استفاده از تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به ما رسیده که از این تعداد، 64 مورد مصوب و 30 طرح عملیاتی شده است.
رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اضافه کرد: استان آذربایجان شرقی به خاطر داشتن تعداد مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی، تعداد اساتید و دانشجویان ظرفیت های بالای برای ایجاد شرکت های دانش بنیان دارد.
رییس دانشگاه تبریز نیز در این نشست با تشریح برخی دستاوردهای علمی و پژوهشی این این استان گفت: آذربایجان شرقی دومین استان به لحاظ جمعیت دانشجویی، دارای 56 واحد دانشگاهی است که از این تعاد 7 دانشگاه بزرگ دولتی در شهر تبریز دایر است.
دکتر محمدرضا پورمحمدی افزود: استان آذربایجان شرقی با توجه به این ظرفیت ها توان بالایی برای تولید علم و فناوری و ایجاد شرکت های دانش بنیان دارد که نمونه بارز این امر دانشگاه تبریز است که در حال حاضر به عنوان بزرگترین قطب علمی شمالغرب کشور مطرح است.
وی اضافه کرد: در سال های اخیر رشد علمی کشور در مقایسه با قبل از انقلاب رشد قابل توجه داشته، به طوریکه هم اکنون 13 دانشگاه کشور ایران جزو دانشگاه های تاثیرگذار دنیا هستند که دانشگاه تبریز یکی از اینها است.
رییس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به توانمندیهای این دانشگاه در عرصه فناوری و ایجاد شرکت های دانش بنیان گفت: در همین راستا در سال گذشته در دانشگاه تبریز مرکز نوآوری افتتاح شده و هم اکنون 20 تیم در آن فعال هستند و 70 شرکت فناوری نیز در مرکز رشد این دانشگاه مستقر شده که از تعداد 13 مورد شرکت دانش بنیان هستند.
به گفته وی در صورت توجه و حمایت بیشتر صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به استانها و به ویژه های دانشگاه بزرگ و تاثیرگذار می توان تعداد شرکت های دانش بنیان را افزایش داد.
همین گزارش حاکی است، در این نشست جمعی از اساتید استان به ارایه نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
 نشست دیگری همچنین با عنوان « برای خود شغل ایجاد کنیم» با حضور دانشجویان و انجمن های علمی استان آذربایجان شرقی به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد که در این آیین نیز بهزاد سلطانی رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور ضمن تشریح فلسفه ایجاد این صندوق و نوع ارایه تسهیلات به پرسش دانشجویان در این حوزه ها پاسخ داد.

 

 


نظر شما :