بیش از ۷۰۰۰ نهال در دانشگاه تبریز غرس شد

۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۴ کد : ۶۹۱۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۷۵۷


با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار تبریز و دانشگاهیان به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در سایت اصلی  و پردیس خلعت پوشان این دانشگاه بیش از ۷۰۰۰ نهال غرس کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در این آیین، توسط دانشگاهیان دانشگاه تبریز اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان بیش از ۷۰۰۰  نهال مثمر و غیر مثمره از جمله آلبالو، سرو خمره ای و کاج سیاه در سایت اصلی و پردیس خلعت پوشان غرس شد.
همین گزارش حاکیست: همچنین از سوی اداره فضای سبز مدیریت منابع انسانی دانشگاه برای تولید و کاشت بیش از ۸۵ هزار عدد انواع گل فصلی (بهاره، تابستانه و پاییزه) در سال ۹۷ در سطح دانشگاه برنامه ریزی شده و به زودی ۱۵۰۰ بوته گل رز در باغ گیاهشناسی دانشگاه کشت خواهد شد.
خاطرنشان می شود: توسعه فضای سبز دانشگاه ، حفظ و نگهداری فضای سبز موجود، اجرای سیستم قطره ای در درختکاریها و انبوه کاری ها، طراحی و ایجاد باغ رز ۲ و مطالعه تپه های کتابخانه مرکزی مشرف به اتوبان جهت کاشت و احداث فضای سبز از مهمترین برنامه های این مدیریت برای توسعه فضای سبز دانشگاه در سال ۹۷ است.
اضافه می نماید: دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۶۰ هزار اصله انواع درخت و نهال در فضای سبزی به وسعت ۵۵ هکتار از جمله سبزترین و زیباترین دانشگاه های کشور است.
 رییس داشگاه تبریز در حاشیه این آیین با بیان اینکه تبریز زمانی به باغ شهر ایران معروف بود ولی متاسفانه امروز از نظر سرانه فضای سبز وضعیت خوبی ندارد گفت: دانشگاه تبریز به سهم خود در بهبود این امر تلاش می کند و اکنون یکی از بزرگترین مجموعه فضای سبز و درختکاری را دارد که همگی از طریق قنات های تاریخی و بدون نیاز به آب شهری آبیاری می شوند.
وی ضمن قدردانی از حضور اعضای شورای شهر و شهردار در این آیین افزود: اخیرا با مشارکت همه نهادها، سازمان های مردم نهاد و مردم، نهضت بزرگ درخت کاری در تبریز آغاز شده که به روش های جدید آبیاری می شوند و دانشگاه نیز جهت ارائه کمک فکری و ایده در خدمت این گروه هاست.

 


نظر شما :