همزمان با روز بزرگداشت شهداء؛ از فرزندان و ایثارگران دانشگاه تبریز تجلیل شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۹ کد : ۶۸۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۹۴


همزمان با روز بزرگداشت شهداء؛  29 نفر  از یادگاران هشت سال دفاع مقدس، شاغل در دانشگاه تبریز تجلیل شدند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت شهداء و شهید گفت: این مراسم به منظور تجدید میثاق با آرمانهای شهدا است، شهیدان به برپایی چنین مراسم ها و آیین هایی نیاز ندارند، اما زنده ماندن مرام، روش، یاد و خاطره این شهدا در جامعه ضروری است.
 دکتر محمدرضا پورمحمدی با اشاره به اینکه اگر امروزه در دنیا از اقتدار، سربلندی و پیشرفت ملت ایران در عرصه های مختلف به افتخار یاد می شود به خطر از جان گذشتگی شهدا بوده است، تصریح کرد: اگر این شهدا نبودند و ایثار و فداکاری آنها نبود در حال حاضر معلوم نبود که سرنوشت کشورمان در چه وضعیتی بود.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران« وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا  بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» تصریح کرد: مفسران در این آیه، «تحسبن» را به این صورت تفسیر کرده اند که حتی به مخیله خود هم راه ندهید که اینها کشته هستند بلکه زنده بوده و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند لذا شهدا از محضر خدا ناظر اعمال و رفتار ما هستند.
وی افزود شهیدان به تبعیّت از سرسلسله آزادگان جهان حضرت اباعبدا... الحسین از دنیای خویش گذشتند تا از دین، شرف و کیان کشور اسلام دفاع کنند و اینک وظیفه نسل امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و حرکت در مسیر مقدس آنهاست؛ از اینکه در دانشگاه تبریز از یادگاران شهدای معزّز  در کسوت هیأت علمی و کارمند مشغول خدمت هستند، برخود می بالیم.
 رییس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو گفت: پیشرفت و تعالی این دانشگاه در سال های اخیر در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی به دلیل تلاش همه دانشگاهیان اعم  از اساتید، کارکنان و دانشجویان بوده است و از این رو امید می رود در سایه تلاش صادلانه این مجموعه در سال آینده این روند همچنان ادامه داشته باشد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، با بیان اینکه شما یادگاران هشت سال دفاع مقدس افتخار این دانشگاه هستید، گفت: شهدا و یادگاران آنها سرمایه های اجتماعی بزرگی برای کشورمان هستید، که متاسفانه کمتر از این سرمایه ها بهره مند شده ایم.
حجت الاسلام انوری در بخش دیگر سخنان خود ترویج فرهنگ ایثار ، شهادت و مقاومت را در جامعه ضروری بیان کرد و افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمترین کاری است که می توان با اندیشه ها، راه و منش این شهدا آشنا شد و از این رو فرزندان شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانوادهای آنان با رفتار و اخلاق خویش می توانید آرمانهای شهدا را به نسل امروز و آینده منتقل بکنید.
به گفته وی مسئولان و دستگاه های ذی ربط نیز باید در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و به ویژه انتقال آرمانها و راه شهدا به نسل های آینده باید بیش از اینها تلاش نمایند.
 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: برای پر رنگ تر نمودن اعتقاد، باورها و ارزش های اسلامی و دینی در جامعه ادامه دادن راه شهدا و ارزش های الهی بهترین وسیله است.
همین گزارش حاکی است: در این مراسم جمعی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس شاغل در دانشگاه تبریز به ارایه نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

 


( ۲ )

نظر شما :