مراسم بزرگداشت روز زن در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۱ کد : ۶۸۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۴۲۶۴


مراسم بزرگداشت روز زن با حضور بیش از 350 نفر از بانوان هیات علمی و کارمند دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و بزرگداشت مقام مادر گفت: بعد از انقلاب به برکت این نظام حضور زنان در عرصه های مختلف نقش آفرین و تعیین کننده بوده اندکه نمونه بارز این امر فعالیت بیش از 380 نفر هیات علمی و کارمند در این دانشگاه است.
دکتر محمدرضا پورمحمدی با تاکید بر اینکه امروزه نقش و تاثیرگذاری زنان در جامعه بیشتر و پررنگتر از گذشته است،  یادآور شد:یکی از شاخص های توسعه انسانی در هر کشوری حضور فعال زنان در آن جامعه است و از این رو زنان در کشورمان بعد از انقلاب  با حفظ همه شعائر اسلام در صحنه های مختلف جامعه حضوری  فعال داشته اند.
وی در ادامه در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه یونسکو برای عصر امروز انواع سواد را در شش دسته سواد عاطفی، ارتباطی، مالی، سواد رسانه ای، تربیتی و سواد رایانه ای تقسیم بندی کرده است، خاطر نشان کرد: نیمی از جمعیت دنیا را زنان تشکیل می دهد و بر همین اساس نقش و رسالت زنان در آینده تربیت فرزندان، توسعه ارتباطات اجتماعی و عاطفی خانواده ها، مدیریت اقتصاد مالی و ...  بسیار تعیین کننده است.
رییس دانشگاه تبریز با بیان اینکه امروزه بسیاری از آسیب های اجتماعی به خاطر عدم مدیریت صحیح فضای مجازی و نداشتن سواد رسانه کافی و استفاده نادرست از این ابزار است، تصریح کرد: فضای مجازی در عین اینکه یک فرصت است، تهدیداتی هم دارد زیرا که اکثر استفاده کنندگان فرهنگ درست آن را بلد نیستند و از این رو داشتن سواد رسانه در خانواده ها برای تربیت نسل آینده ضروری است که عمده این رسالت بر دوش زنان و مادران این سرزمین است.
وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش آفرینی بانوان این دانشگاه گفت: اگر دانشگاه تبریز در بخش های مختلف به موفقیت هایی رسیده که همه از آن به افتخار یاد می کنند به خاطر تلاش صادقانه این قشر همپای مردان بوده است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه والای زنان در جامعه اسلامی گفت: در آموزه های دینی ما مسلمانان از حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت مریم، حضرت خدیجه وآسیه همسر فرعون به عنوان سرور زنان بهشت یاد می شود.
به گفته وی در جامعه اسلامی زنان پرافتخار و بزرگی وجود داشته که نمونه بارز آن حضرت فاطمه زهرا (س) است که این بانوی جهان اسلام امروزه به عنوان الگوی بشریت به حساب می آید و از این ضروری است دختران، زنان و مادران برای رسیدن به جایگاه والا؛ سیره عملی و سبک زندگی ایشان را در عرصه های مختلف الگوی خویش قرار دهند.
حجت الاسلام محمد انوری، در ادامه نقش و جایگاه زنان در جامعه اسلامی را حیاتی عنوان کرد و افزود: اگر به رسالت و نقش الهی زنان در جامعه توجه شود بسیاری از معضلات، آسیب ها و مشکلات اجتماعی خود به خود حل خواهد شد.

همین گزارش حاکی است: در این آیین همچنین دکتر لیلی محمد خانلی، عضو شورای صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز و معصومه شمس، عضو شورای صنفی کارمندان دانشگاه به نمایندگی از بانوان دانشگاه تبریز به ارایه نکته نظرات و دیدگاه ها و مطالبات خود پرداختند.
اضافه می نماید: در حال حاضر بالغ بر ۳۸۰ نفر از کارکنان دانشگاه تبریز زنان هستند که از این تعداد بیش از 80 نفر عضو هیات علمی است.
اجرای موسیقی زنده و قرعه کشی از دیگر برنامه های این مراسم بود که از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

 

 


( ۶ )

نظر شما :