رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بخش های مختلف رفاهی و خدماتی دانشگاه تبریز بازدید کرد

۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۲۵ کد : ۶۸۷۳ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۶۲


ذوالفقار یزدان مهر، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن بازدید از بخش های مختلف رفاهی و خدماتی دانشگاه تبریز همچنین در نشستی آخرین برنامه های این حوزه را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با رییس دانشگاه، معاون و کارکنان حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: در گذشته به توسعه کمی دانشگاه ها توجه شده ولی در سال های اخیر و به خصوص در دولت تدبیر و امید به بحث کیفی سازی دانشگاه ها در عرصه های مختلف توجه ویژه ای صورت گرفته است.
ذوالفقار یزدان مهر، در ادامه با اشاره به  برخی برنامه های راهبردی اظهار داشت: این صندق ضمن بررسی و آسیب شناسی شرایط موجود فعلی دانشگاه ها، بیشتر تمرکز بر اقدامات اصلاحی مبتنی بر سند راهبردی تدوین شده برای ارتقای خدمات رسانی به دانشجویان نموده است.
 به گفته وی صندوق رفاه دانشجوی با رصد مشکلات موجود دانشگاه ها که عمده آنها زیرساختی است به دنبال ارتقای سطح کیفی  سازی نوع ارایه خدمات رفاهی است.
 رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برخی اقدمات صورت در این سازمان گفت: صنعتی سازی سلف ها، ارتقای سطح تغذیه، تنوع و مکمل سازی ملزومات ارائه خدمات تغذیه ای، بهبود فضای خوابگاه ها، ایجاد اتاق های تندرستی، نظارت و ارزیابی موثر و نظام مند بر نحوه خدمات رفاهی، ارایه تسهیلات موثر و هدفمند، ارتقای سطح کمی و کیفی ارایه انواع وام ها، اجرای طرح مدیریت واحد خدمات رفاهی دانشجویی و افزایش خدمات در این حوزه و ... از جمله برنامه های مهم این صندوق در این ایام است.
یزدان مهر، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تبریز نیز یادآور شد: این دانشگاه در حوزه نوع ارایه خدمات رفاهی به دانشجویان الگوی دانشگاه های کشور است و از این رو به خاطر همین توانمندی ها و ظرفیت ها در اجرای موفق طرح های حوزه دانشجویی در نشست ها و آیین ها مختلف از دانشگاه تبریز یاد می شود.
رییس دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه دانشجویی در این دانشگاه گفت: معاونت دانشجویی این دانشگاه با وجود گستره وسیع و نوع ارایه خدماتی که به دانشجویان ارایه می دهند، از جمله بخش های موفق این دانشگاه در سال های اخیر بوده است.
دکتر محمدرضا پورمحمدی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه بزرگ و جوامع با وجود اینکه داشته های فروان و ظرفیت های که دارند، اما در حوزه های مختلف و از جمله ارایه نوع خدمات رفاهی به دانشجویان با مشکلاتی هم روبرو هستند و از این رو وزارت خانه و سایر نهادها و دستگاه های متولی با توجه به سیاست های کلان حمایت و کمک به دانشگاه های بزرگ ضروری است.
به گفته وی در حال حاضر 70 درصد تولید علم از سوی 13 دانشگاه جامع و برتر کشور صورت می گیرد، اما با این وجود با توجه به پتانسیل های که این دانشگاه های دارند کمتر حمایت می شوند.
رییس دانشگاه تبریز در ادامه افزود: در سال های اخیر صندوق رفاه و وزارت خانه به این دانشگاه توجه ویژه ای داشته و امیدواریم این روند همچنان برای اتمام و اجرای برخی پروژه های حوزه معاونت دانشجویی این دانشگاه ادامه داشته باشد.
 دکتر حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این نشست با ارایه گزارشی از روند کار این معاونت گفت: با کمک و حمایت وزارت خانه و به ویژه صندوق رفاه این دانشگاه با توجه به برنامه های کلانی که در این حوزه داشته به موفقیت های چشمگیری دست یافته است و از جمله دانشگاه های موفق در سال های اخیر بوده است.
وی در ادامه با اشاره به برخی کاستی های این حوزه افزود: صنعتی سازی سلف ها، تجهیز و تکمیل خوابگاه های فجر 2 و متاهلین از جمله برنامه های در دست اجرا  است که در صورت کمک صندوق می توان به این مشکلات فایق آمد.

 

 


نظر شما :