با حضور هیات آلمانی بررسی شد؛ گسترش همکاری دانشگاه های آلمان و دانشگاه تبریز

۰۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۲ کد : ۶۸۰۶ اخبار
تعداد بازدید:۳۶۵۰
با حضور هیات آلمانی بررسی شد؛ گسترش همکاری دانشگاه های آلمان و دانشگاه تبریز


نشستی به منظور بررسی راهکارهای گسترش همکاری های بین دانشگاه های آلمان و دانشگاه تبریز به میزبانی پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی  و با حضور هیات عالی رتبه آلمانی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر اصغر عسگری، معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه تبریز در آیین گشایش این نشست ضمن ارایه گزارشی از ظرفیت های این دانشگاه گفت: این نشست پیرو مذاکرات انجام گرفته از سوی دکتر یورگ اشنایدر مدیر همکاری های بین المللی بنیاد تحقیقات آلمان(DFG)  و نیز پروفسور ارژنگ خلیلی از بخش میکروبیولوزی دریایی موسسه ماکس پلانک شهر برمن آلمان جهت معرفی امکانات گسترده همکاری بین دانشگاه های ایران و آلمان برگزار شد.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه قدیم ایران در حال حاضر با داشتن بیش از 24 هزار دانشجو، 800 نفر هیات علمی، 21 دانشکده، چندین قطب و مراکز تحقیقاتی، چندین دانشکده اقماری و پردیس بین المللی ارس به عنوان یکی از دانشگاه برتر و سطح یک کشور است، گفت: این دانشگاه آماده هر گونه توسعه همکاری علمی، آموزشی و تحقیقاتی با دانشگاه های کشورهای دنیا و از جمله کشور آلمان است.
دکتر حسین صبوری، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در راستای  تنظیم این همکاری و ماموریت مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه تبریز سخنرانی نمود.
دکتر یورگ اشنایدر، مدیر همکاری های بین المللی بنیاد تحقیقات آلمان(DFG)  نیز در آیین گشایش ضمن ابراز خوشحالی از حضور در تبریز از اشتیاق وافر بنیاد تحقیقات آلمان و وزارت علوم آلمان و نیز سایر موسسات آلمانی به گسترش همکاری های علمی ایران و آلمان اشاره کرد.
وی در ادامه از تجربه حضور در دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی امیر کبیر در سال های قبل نیز اشاره کرد و از پتانسیل قابل توجه دانشگاه تبریز برای ارتباطات علمی بین المللی خبر داد.
همین گزارش حاکی است، از دیگر سخنرانان این همایش می توان به سوزان مادرس و دکتر هندریک میورز از وزارت علوم و تحقیقات آلمان(BMBF)، دکتر کریستین کوبسدا از موسسه لایب نیتز و ماکس پلانک آلمان، دکتر فرنز استوکل از موسسه تبادلات علمی آلمان دفتر تهران (DAAD) ، دکتر ارژنگ خلیلی از دانشگاه یاکوبس، دکتر یلدا روحانی از صندوق حمایت از پژوهشگران کشور در باره سیاست های  حمایتی این موسسات برای برقراری ارتباط علمی توضیحاتی ارائه کردند.
یادآور می شود: همچنین در جلسه بعد از ظهر این نشست چندی از اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی سهند به ارایه توانمندی های خود پرداختند که مورد توجه هیات آلمانی قرار گرفت و پیشنهادهای نیز در این راستا از طرف آنها ارایه شد.
همچنین جلسه با دکتر اصغر عسگری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در مورد نحوه شروع همکاری و نیز برنامه ریزی  موثر از دیگر برنامه های این هیات در دانشگاه تبریز بود.


( ۴ )

نظر شما :