مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۵ آذر ۱۳۹۶ | ۰۰:۱۵ کد : ۶۴۷۱ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۹۸۱۶


مراسم گرامیداشت روز دانشجو با تجلیل از 56 دانشجوی نمونه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این آیین، دانشجویان را انسان های پر نشاط و آرمان خواه با روح و جسمی آماده برای تعالی جامعه خواند و گفت: توسعه کشور در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ...از طریق توسعه علمی و پژوهشی امکان پذیر است و توسعه نیز رمز بقای جامعه در این رقابت جهانی است و متولی آن، دانشگاه ها هستند. 
دکتر محمدرضا پور محمدی افزود: اخیرا دانشگاه ها از سوی وزارت علوم و بر اساس تاثیرگذاری، به چهار گروه بین المللی، ملی، منطقه ای و محلی تقسیم می شوند و دانشگاه تبریز افتخار دارد که جزو دانشگاه های سطح یک بین المللی کشور بوده و با توجه به کسب عناوین برتر بین المللی، همچون قرار گرفتن در بین جایگاه نخست دانشگاه های تاثیرگذار کشور بر اساس رتبه بندی تایمز، جزو دانشگاه های مهم منطقه و جهان به شمار می رود.
رییس دانشگاه تبریز اضافه کرد: دانشگاه تبریز در کنار فعالیت های علمی و پژوهشی، از توسعه فرهنگی نیز غافل نشده و برنامه های فرهنگی این دانشگاه  از سال 92 تا کنون سیر صعودی داشته بطوریکه نیمسال اول سالجاری بیش از 600 برنامه مختلف فرهنگی اجرا شده است که نسبت به سال های گذشته، بیش از دو برابر افزایش داشته است. ضمن آنکه انجمن های علمی ما از 67 به 79، کانون های فرهنگی از 9 به 17، تشکل های دانشجویی از 2 به 4 و نشریات از 10 به 44 مورد افزایش داشته است.
وی یادآور شد: دانشجویان باید برای بیرون آمدن از فضای انفعال به فعال بیشترین نقش را ایفا نمایند و در برنامه های فرهنگی و سیاسی بیشتر شرکت کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز در این مراسم دولت، بازار، مجامع مدنی و تشکل ها را چهار رکن اساسی جامعه توصیف کرد و گفت: در این میان تشکل ها عنصری هستند که برای موفقیت کشور باید تعامل سازنده، همکاری و همیاری فکری را در جامعه تقویت کنند.
دکتر رحیم شهرتی فر افزود: علم آموزی، پی جویی حقیقت علمی، اختراعات، اکتشافات از جمله وظایف دانشگاهها برشمرد و افزود: از دانشجو توقع می رود همچون همیشه پرسشگر و مطالبه گر  و آرمان گرا باقی بماند.
وی متذکر شد: در تاریخ معاصر ما، از زمانی که دانشگاه به مفهوم امروزی تشکیل شده، بار اصلی مبارزه و نفی سلطه خارجی و استبداد داخلی بر دوش دانشجویان بوده است. همچنانکه از سال 1332 تا 1342 به مدت ده سال، تبلور مبارزه مردم با استبداد، در دانشگاه ها بوده و دانشگاهیان متحمل بیشترین صدمات شدند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری اضافه کرد: اگر دانشگاهی نتواند تقاضاهای خاموش اجتماعی را در برنامه های درسی و علم آموزی، پژوهش ها و پایان نامه ها بگنجاند، فلسفه وجودی خودش را از دست خواهد داد.
یادآور می شود: قرائت بیانیه توسط نمایندگان 4  تشکل دانشجویی شامل؛ انجمن اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی و انجمن اسلامی تحکیم وحدت، اجرای موسیقی سنتی و برگزاری مسابقه و قرعه کشی از دیگر برنامه های این آیین بود.

خاطر نشان می شود: در انتهای مراسم از 56  دانشجوی نمونه و گروه های عمده علمی شامل: مرتضی نظری دانشجوی نمونه کشوری در سال 1395، فرخنده جباری، دانشجوی نمونه دانشگاه، منیژه علیپور، مجید مجیدی و احسان صادقی از گروه عمده علمی فنی مهندسی، داود قاسم زاده، نادره مشهور و امیر ابن عباسی از گروه عمده علمی علوم انسانی، الهام شهریاری و حسن ساعی آهن از گروه عمده علمی علوم پایه و ابوالفضل نرمانی و حسین واثقی از گروه عمده علمی کشاورزی و دامپزشکی، برگزیدگان آزمون سراسری ورود به مقطع کارشناسی(معرفی شدگان سازمان سنجش آموزش کشور) شامل: رضا اکبری، مجید شیخی، همایون هنری، فاطمه پور موسویان، الناز دلدادی، حسناسادات علوی و علی نعمتی و شکیبا حسن زاده، برگزیدگان آزمون سراسری ورود به مقطع کارشناسی ارشد(رتبه های 1 تا 10 آزمون که فارغ التحصیل کارشناسی از دانشگاه تبریز هستند) شامل: نگارمهدوی، اکرم متحدی، محمدرضا اکبری، نسیم نیک زمان اصل و علی نوروزی، برگزیدگان آزمون سراسری ورود به مقطع دکتری(رتبه های 1 تا 3 آزمون کتبی که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه تبریز هستند) شامل: فرزانه خرسند، رزیتا صمدی، حسین امان پور، سعیده انصاری و حنیفه اکبریان و حائزین رتبه های برتر مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال 96(رتبه های 1 تا 15) شامل؛ حسن ساعی آهن، فاطمه سعیدزاده، سرحات خلیل، عزت محمدنژاد، سمیرا سیدی، مهرداد ساعدپناه و الهام علیپور شاهین، ممتازین پژوهشی شامل؛ علیرضا کنده، آرمان آبسالان، مبین قهرمان پور و علی شیرمحمدی، ممتاز شاهد و ایثارگر شامل: نگین سهرابی، رضا پوشانه، زهرا حسینی، مهسا ضرغامی، علی فخاری، دانشجویان فعال فرهنگی شامل: محمدتقی شادی، رضا بابایی، هادی جلیلی، سید امین آل مولانا، سعید عباسی، مهدی هاشمی، حسین نوروزی، مسعود بیرامی، رسول آزمایش و سیده نازلی فرید،  با لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

 


( ۱۸ )

نظر شما :