به مناسبت روز زن؛ از بانوان نمونه دانشگاه تبریز تجلیل بعمل آمد

۲۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۰ کد : ۵۶۸۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۳۵۳

طی مراسمی به مناسبت روز زن و بزرگداشت مقام مادر، از ۴۳ بانوی نمونه هیات علمی و کارمند دانشگاه تبریز در این دانشگاه تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و بزرگداشت مقام مادر با تاکید بر اینکه این مراسم ها به منظور بازخوانی و یادآوری زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی زن مسلمان و همچنین تقدیر از زحمات بانوان دانشگاه صورت می گیرد، تصریح کرد: یکی از شاخص های توسعه انسانی در هر جامعه و کشوری حضور فعال زنان در آن است و بر همین اساس در دهه های اخیر در کشورمان شاهد این هستیم که زنان هم دوش مردان در عرصه های مختلف کشورمان حضور فعالی دارند.

دکتر محمد رضا پورمحمدی در ادامه یادآور شد: اگر در دوران گذشته انتقادی در خصوص تبعیض جنسیتی علیه زنان صورت می گرفت رخت بربسته و امروز به برکت انقلاب نقش زنان در جامعه پررنگ تر شده و زنان علاوه بر نقش تربیتی که بر عهده دارند، همچون مردان در مسئولیت های مهم و کلیدی ایفای وظیفه می کنند، همچنانکه در دانشگاه تبریز بیش از ۳۸۰ نفر بانوان در کسوت هیات و کارمند مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در آموزه های دینی ما مسلمان زنان در جایگاه و مرتبه عالی قرار دارند، خاطر نشان کرد: در جوامع غربی به زنان به عنوان ابزار و کالا نگریسته می شود ولی در جوامع اسلامی فرقی در ایمان و تکلیف میان دو قشرمرد و زن وجود ندارد و ملاک برتری تقوا است.

رییس دانشگاه تبریز در خاتمه با اشاره به دستاوردهای علمی، آموزشی و پژوهشی این دانشگاه در سال های اخیر یادآور شد: امروزه اگر دانشگاه تبریز به دستاوردی رسیده به خاطر تلاش همه دانشگاهیان و به ویژه اراده و کوشش شما بانوان دانشگاه بوده است اگر چه برای رسیدن به جایگاه واقعی ایران و دانشگاه تبریز در کشور و جهان باید بیش از اینها تلاش کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این بانوی جهان اسلام امروزه به عنوان الگوی بشریت به حساب می آید و با این وجود ما با شناخت واقعی و درست سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) می توانیم بیشتر جذب فضایل اخلاقی و زندگی آن شویم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد انوری، در ادامه افزود: برخی ها فقط حجاب و عفاف حضرت فاطمه زهرا (س) را در جامعه به عنوان الگو معرفی می کنند، که باید الگوی تمامی جوانب شخصیتی، اخلاقی و سبک زندگی این بانو مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی حضرت زهرا (س) در زمینه عفاف و حجاب قطع به یقین الگو هستند، اما در زندگی فردی خود، در روابط بین خود و همسرشان حضرت امیرالمومنین (ع)، در تربیت فرزندان، در حضورهای سیاسی در عرصه های سیاسی و اجتماعی، در کرسی تدریس بعنوان یک مفسر هم الگوست.

یاد آور می شود: در این آیین همچنین دکتر اکرم پورعلی فرد، عضو هایت علمی دانشگاه تبریز به نمایندگی از بانوان دانشگاه به ارایه سخنرانی پرداخت.

اضافه می نماید: در حال حاضر بالغ بر ۳۸۰ نفر از کارکنان دانشگاه تبریز زنان هستند که از این تعداد بیش از ۷۰ نفر عضو هیات علمی است.

همین گزارش حاکیست، در این مراسم که از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه برگزار شد، از ۴۳ نفر بانوان نمونه دانشگاه تبریز با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل بعمل آمد.


( ۸ )

نظر شما :