با حضور مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ مرکز خدمات روان شناختی و مشاوره دانشگاه تبریز افتتاح شد

۲۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۱ کد : ۵۶۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۷۶۸۹

مرکز خدمات روان شناختی و مشاوره دانشگاه تبریز، با حضور دکتر حمید یعقوبی، مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیات رییسه این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این آیین، افتتاح این مرکز را برای ارایه خدمات مردم ضروری بیان کرد و گفت: دانشگاه تبریز ظرفیت های بالایی در این حوزه دارد و به عنوان قطب روان شناختی و مشاوره شمالغرب کشور می تواند علاوه بر ارائه خدمات به مردم، جنبه آموزشی روانشناسان شمالغرب و... را بر عهده بگیرد.

دکتر حمید یعقوبی، در ادامه با تاکید بر اینکه این مرکز فرصت خوبی را برای توسعه ارتباط دانشگاه با جامعه فراهم می نماید، افزود: با ارایه حمایت و خدمات بهتر مرکز را توسعه داد تا مردم از ظرفیت های علمی دانشگاه تبریز بهره مند شوند.

به گفته وی، با توجه به پتانسیل های دانشگاه تبریز در حوزه روانشناختی و مشاوره می توان خدمات دیگری چون مرکز آموزشی برای دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی ارایه داد.

دکتر حمیدرضا قاسم زاده، قائم مقام رییس دانشگاه تبریز با اشاره به اهمیت مباحث روانشناختی و روانشناسی در دنیای پیچیده امروز گفت: باید از متخصصین روانشناسی و علوم رفتاری در همه زمینه ها از جمله گزینش نیروی انسانی سازمانها استفاده شود زیرا با تشخیص درست مسایل در صف و مراحل اولیه و معرفی آنها به متخصصین، بسیاری از ناهنجاریهای جامعه حل خواهد شد.

وی حضور مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، در این مقطع از سال برای افتتاح این مرکز را نشان از اهمیت وافر مجموعه و اهداف تعریف شده آن دانست و تشکر ویژه نمود.

دکتر حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگ با جامعه و استفاده مردم از تخصص های دانشگاه از اهداف این مرکز است، گفت: در این مرکز با تیم کامل روانشناسی و اساتید مجرب دانشگاه خدماتی شامل مشاوره خانوادگی و ازدواج، مشاوره فردی، نوروفیدبک، روانپزشکی و مشاوره شغلی – تحصیلی و مشاوره کودک ارایه خواهد شد.

وی با تقدیر از حمایت هیات رییسه دانشگاه، دفتر مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تلاش های مرکز مشاوره دانشگاه تبریز از گسترش خدمات و یافته های جدید علم روانشناسی در این مرکز در آینده نزدیک خبر داد.

شایان ذکر است: ساختمان مرکز مشاوره دانشجویان دانشگاه تبریز در خیابان امام خمینی (ره)، بالاتر از چهارراه شهید بهشتی، ساختمان فدک واقع شده است.


( ۱۲ )

نظر شما :