همزمان با روز بزرگداشت شهداء؛ از فرزندان شهید دانشگاه تبریز تجلیل شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۷ کد : ۵۶۷۸ اخبار
تعداد بازدید:۵۷۱۹

همزمان با روز بزرگداشت شهداء؛ از ۲۹ نفر اساتید و کارکنان فرزند شهید دانشگاه تبریز تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن گرامیداشت روز شهداء گفت: این روز برای تجلیل از ایثار و جانفشانی شهدا است، ولی طبیعتاً یاد شهدا نباید مختص به یک روز باشد بلکه باید همیشه رهرو کسانی باشیم که کشورمان امنیت و عزت خود را مدیون آنهاست.
دکتر محمدرضا پورمحمدی با اشاره بر اینکه همه ما در قبال شهداء وظایفی داریم اضافه کرد: در همین راستا، فرزندان شهداء نیز در انتقال آرمان ها و اهداف آنها به نسل امروز نقش مهمی دارند و خود نیز باید از جهات شغلی و رفتاری الگو باشند تا حرف شان موثر باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: متاسفانه برخی مغرضان و دشمنان دین و انقلاب در خصوص اعتقاد جوانان نسل حاضر، آیه یاس می خوانند؛ اما علیرغم این شعارها، در تمام مناسبت ها می بینیم که مردم، پر اشتیاق تر از گذشته پشت نظام ایستاده اند؛ همچنانکه در راهپیمایی بهمن امسال حضور نسل جوان بیش از همه و همیشه بود.
رییس دانشگاه تبریز همچنین در خصوص جایگاه دانشگاه تبریز افزود: دانشگاه تبریز حداقل دومین سیاسی کشور بوده و در طی یکسال گذشته بیش از ۱۲۰۰ برنامه مختلف فرهنگی انجام داده و با عنوان کنگره شهدای دانشجو نیز بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی اجرا کرده است که همه در راستای ارتقاء جایگاه فرهنگی و ادامه راه شهدا است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، با استناد به آیه قرآن کریم گفت: بر اساس فرمایش خداوند متعال، شهدا قابل وصف نیستند و زبان از توصیف آنها قاصر است.
حجت الاسلام انوری افزود: یکی از برکات شهدا این است که همه مردم نسبت به آنها و جایگاه رفیع شان سر تعظیم فرود می آورند. لذا این امر پتانسیل بزرگی برای اتحاد و همبستگی ملی است که می توان در دانشگاه ها هم به الگوسازی شهدا و تبیین جایگاه آنها در بین جوانان پرداخت و سیره عملی آنها را در دانشگاه پیاده کرد.
وی موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان را از برکت های خون شهدا عنوان کرد و گفت: معنی قدرت صرفاً از جنبه نظامی نیست؛ قدرت واقعی نظام، گفتمان جدید دینی است که توانسته موازنه ها را بهم بزند و در معادلات جهانی نقش آفرینی کند.
وی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص وظایف فرزندان شهدا گفت: امروز تقابل جبهه حق و باطل را شاهد هستیم که ما در جبهه حق قرار داریم و پیروزی ما در گرو اتفاق ملی و همدلی است؛ فرزندان شهدا در این اتفاق و اتحاد نقش شان بسیار سنگین تر است و باید تمام سعی خویش را بکنند تا تفرّقی در جبهه حق صورت نگیرد.

همین گزارش حاکی است: در این مراسم جمعی از فرزندان شهید شاغل در دانشگاه تبریز به ارایه نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
اضافه می نماید: در این جلسه از ۳ نفر استاد و ۲۶ نفر کارمند فرزند شهید تجلیل بعمل آمد.


( ۵ )

نظر شما :