با حضور دستیار ویژه رییس جمهور درحوزه حقوق شهروندی؛ نشست علمی با محوریت حقوق شهروندی در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۳ کد : ۵۶۶۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۲۲۱

نشست علمی با محوریت حقوق شهروندی، با حضور دکتر الهام امین زاده، دستیار ویژه رییس جمهور درحوزه حقوق شهروندی، در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی، در این نشست علمی که با حضور دانشگاهیان دانشگاه تبریز برگزار شد، گفت: تدوین منشور حقوق شهروندی از جمله وعده ها و برنامه های مهم و اساسی دولت به حساب می آید که در تمامی حوزه ها به مسایل حقوق شهروندها پرداخت شده است.

دکتر الهام امین‌زاده، در ادامه با تاکید بر اینکه برای نهادینه کردن این منشور و تحقق و اجرای آن باید همگان مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: دانشگاه ها در این راستا با تدوین برنامه های مختلف در اجرای حقوق شهروندی می توانند، موثر باشند، همانطور که در تدوین آن نقش داشتند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه باید از همه ظرفیت های کشور و از جمله دانشگاه های منطقه برای معرفی مزایای منشور حقوق شهروندی استفاده شود، اضافه کرد: این حق همه ملت ایران است که از تمامی امور حقوقی زندگی خویش آگاهی داشته باشد و از این رو دولت با فراهم کردن زیرساخت های لازم می خواهد ضمن آموزش به مردم، آنها را از امور حقوق و مطالبات خویش آگاه سازد.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی، در خاتمه یادآور شد: تمای شهروندان از حق زندگی شایسته و برابر با حفظ کرامت انسانی که قانون تعیین کرده، برخوردار هستند.

سعید شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست تدوین منشور حقوق شهروندی در دولت یازدهم را از جمله دستاوردهای این دولت بیان کرد و گفت: این منشور برای کلیه آحاد مختلف مردم ایران آماده و ابلاغ شده و به عنوان نطقه عطف برای تکریم شهروندان، عزت مندی و توسعه یافتگی ملت ایران را نشان می دهد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، نیز در این نشست علمی با معرفی ظرفیت های این دانشگاه گفت: دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه قدیمی کشور بعد از دانشگاه تهران تاسیس شده و در حال حاضر از جمله یکی از ۱۰ دانشگاه برتر و جامع کشور به حسایب می آید.

حجت الاسلام محمد انوری، در ادامه با تاکید بر اینکه این دانشگاه در گذشته و در سال های اخیر در بسیاری زمینه ها پیشگام سایر دانشگاه ها بوده است که نمونه بارز آن می توان به اشتهار این دانشگاه به مشهدالشهدای دانشگاه های کشور اشاره کرد، تصریح کرد: در این دانشگاه نیز ظرفیت های زیادی در حوزه های مختلف از جمله در زمینه بحث حقوق شهروندی وجود دارد و در گروه های مختلف علمی از جمله حقوق، علوم اجتماعی، فلسفه و... اساتید مبرز وجود دارند که باید از این پتانسیل ها برای نهادینه کردن و ترویج ارزش های انقلابی، دینی، اعتقادی و اهداف کلان انقلاب استفاده گردد.

همین گزارش حاکی است: در این نشست همچنین جمعی از اساتید گروه های مرتبط علمی نظرات خود را در خصوص منشور حقوق شهروندی و راه های اجرایی درست آن به ارایه نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

یادآور می شود: غرس نهال در محوطه دانشگاه و بازدید از نمایشگاه خیریه «عیدونه» از دیگر برنامه های جنبی دکتر الهام امین زاده، دستیار ویژه رییس جمهور درحوزه حقوق شهروندی، در دانشگاه تبریز بود.

 

 

 

 


( ۴ )

نظر شما :