نشان "نخل آکادمیک" وزارت آموزش عالی فرانسه به استاد دانشگاه تبریز اعطا شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۹:۲۱ کد : ۵۶۰۵ اخبار
تعداد بازدید:۵۵۴۷

نشان "نخل آکادمیک" وزارت آموزش عالی کشور فرانسه، به دکتر الله شکر اسداللهی، استاد گروه زبان فرانسه دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی دانشگاه تبریز اعطا شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشان به محققان، هنرمندان، فیلسوفان، مترجمان، ادبا و اساتید اعطا می شود، اولین بار به دستور ناپلئون بناپارت در سال ۱۸۰۸ میلادی پایگذاری شده و از آن زمان تاکنون، وزارت آموزش عالی کشور فرانسه هر سال در سراسر دنیا با مطالعۀ کارنامۀ پژوهشی برخی از پژوهشگران، متفکران و اساتید و هنرمندان، این نشان بین المللی را به تعداد معدودی از آنها اهدا می نماید.
یادآور می شود؛ در این ارتباط نیز در ایران تعدادی از نویسندگان، هنرمندان و اساتید قبلاً این نشان را دریافت نموده اند و در سال های گذشته نیز تعدادی از هنرمندان ایرانی، مترجمان برجسته ای که متون ادبی را از زبان فرانسه به فارسی ترجمه کرده اند، نویسندگان ایرانی که در عرصۀ ادبیات فارسی آثار برجسته ای از خود به جا گذاشته اند، برخی از اساتید ادبیات فرانسه در دانشگاههای ایران موفق به دریافت نشان "نخل آکادمیک" شده اند.
امسال نیز پس از بررسی کارنامه های پژوهشی برخی از اساتید و مترجمان و نویسندگان ایرانی، این نشان به دو نفر از اساتید ادبیات فرانسه و ترجمه در دانشگاه های تبریز و الزهرا اهدا شد، که در دانشگاه تبریز این نشان را دکتر الله شکر اسداللهی، از گروه آموزشی زبان و ادبیات فرانسه دریافت نموده است.
همین گزارش حاکی است: از سوابق علمی، پژوهشی و اجرایی این استاد دانشگاه تبریز از جمله می توان به تالیف و ترجمه ۹ کتاب، چاپ بیش از ۳۰ مقاله در مجلات ISI و علمی و پژوهشی، ارایه نزدیک ۳۰ مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی،... و از سوابق مدیریتی نیز می توان به معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه، معاون دانشکده، رییس دانشکده، مدیر گروه آموزشی زبان و ادبیات فرانسه و... اشاره کرد.


( ۸ )

نظر شما :