دانشگاه تبریز در نمایشگاه مدیریت سبز حضور یافت

۰۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۹:۲۲ کد : ۵۵۵۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۸۶۴

دانشگاه تبریز با بیش از ۱۶ طرح در اولین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، مدیر امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه تبریز، با اعلام این خبر گفت: به منظور ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در زمینه انرژی، آب و حفظ محیط زیست، نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز برگزار شد.

دکتر کریم عباسیان، افزود: این نمایشگاه با تاکید بر در حوزه مدیریت سبز همچون انرژی‌های تجدید‌پذیر، بهینه‌سازی مصرف انرژی، مدیریت آب و پساب، مدیریت پسماند و کاهش آلودگی های محیط زیست برنامه ریزی شده بود که دانشگاه تبریز هم با بیش ۱۶ طرح مرتبط در آن شرکت کرده بود.

دکتر عباسیان، با اشاره به طرح ها و برنامه های ارائه شده دانشگاه تبریز در این نمایشگاه، اضافه کرد: توسعه مزارع خورشیدی، توسعه نیروگاه بادی، توسعه منابع انرژی زمین گرمایی، هوشمند سازی موتورخانه ها و تاسیسات، مدیریت زباله های شیمیایی و آزمایشگاهی، توسعه آب خام و هدایت آب های سطحی، احداث بازیافت زباله و تصفیه فاضلاب و... از جمله این طرح و برنامه ها است.

این نمایشگاه با استقبال گسترده مواجه و دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و دکتر مجتبی شریعتی نیاسری، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از غرفه دانشگاه تبریز بازدید کردند.

گفتنی است: این نمایشگاه به همت اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با مشارکت سازمان برنامه و بودجه کشور و پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در بهمن ماه سال جاری برگزار شد.

 


( ۷ )

نظر شما :