بیش از دو هزار مقاله اعضای هیأت علمی دانشگاه تبریز در مجلات پژوهشی داخلی و خارجی منتشر شد

۳۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۴ کد : ۵۵۴۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۱۸۲

از دهه فجر ۹۴ تا دهه فجر ۹۵ تعداد ۲۰۵۴ مقاله از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز در مجلات معتبر علمی پژوهشی داخلی و خارجی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: در این مدت یک هزار و ۲۱۵ مقاله در مجلات نمایه شده در پایگاه های مهم بین المللی از جمله Scopus ، WOS ، JCR چاپ شده است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی، افزود: از این تعداد ۴۰۶ مقاله Q 1 است که این امر کیفیت بالای تحقیق و پژوهش در دانشگاه تبریز را نشان می دهد.

وی اجرای طرح های مشترک و تالیف مقاله با محققان و نویسندگان خارجی را از جمله برنامه راهبردی این دانشگاه در سال های اخیر بیان کرد و یادآور شد: این مسئله در رتبه بندی دانشگاه ها در سطح بین المللی نقش تعیین کننده ای دارد و در همین مدت زمانی ۱۸۶ مقاله مشترک با نویسندگان خارجی (مستخرج از ( Scopus منتشر شده و همچنین ۳۵ پروژه مشترک بین المللی با محققان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور آغاز و ۲۶ تفاهم نامه جدید همکاری های علمی با دانشگاه های خارجی منعقد شده است.

دکتر پورمحمدی، انتشار ۸۳۹ مقاله علمی پژوهشی در مجلات نمایه شده در ISC را از دیگر دستاوردهای علمی اعضای هیات علمی در طول فجر تا فجر گذشته بیان کرد و افزود: در این مدت همچنین ۱۰۴ طرح تحقیقاتی درون دانشگاهی به اعتبار بیش از چهار میلیارد ریال به اتمام و ۸۵ طرح تحقیقاتی نیز به تصویب رسیده است.

به گفته وی در طول یکی سال گذشته ۴۶ فقره قرارداد با خارج از دانشگاه و صنعت با اعتباری بالغ بر بیش از ۷۳ میلیارد ریال منعقد شده و ۵۳ طرح تحقیقاتی نیز با اعتباری بالغ بر بیش از ۶۸ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

رییس دانشگاه تبریز، بررسی ۱۷۷ اختراع ارجاعی از اداره ثبت اختراعات کشور، ارزیابی تخصصی ۱۱ اختراع به منظور صدور تائید علمی و ثبت هشت اختراع به نام این دانشگاه را از دیگر کارهای انجام شده در حوزه پژوهش بیان نمود.


( ۷ )

نظر شما :