دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه های شرق ترکیه با رییس دانشگاه تبریز

۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۰:۲۶ کد : ۵۴۸۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۷۳۶۷

۲۰ نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه های شرق ترکیه با رییس دانشگاه تبریز دیدار کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این دیدار با بر شمردن ظرفیت های علمی، آزمایشگاهی و نیروی انسانی گفت: این دانشگاه آماده همکاری های گسترده با همسایگان است و ۵۰ دانشجو خارجی از کشورهای مختلفی همچون عراق، آذربایجان، ترکیه، قبرس، لبنان و سودان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
دکتر محمدرضا پورمحمدی در خصوص ارتباط علمی دانشگاه های ایران و ترکیه افزود: ایران و ترکیه، مشترکات تاریخی و فرهنگی زیادی باهم دارند و به هیچ وجه، خود را در میان همدیگر غریبه احساس نمی کنند. دانشگاه تبریز نیز به عنوان پل ارتباطی ایران با دانشگاه های ترکیه، از تمام ظرفیت ها برای تنگاتنگ شدن این ارتباطات استفاده می کند.
وی متذکر شد: بر اساس توافقات وزیران علوم دو کشور، برگزاری دوره های مشترک، طرح های تحقیقاتی و... انجام می گیرد و انشاالله در آینده این ارتباطات بیشتر نیز خواهد شد و دانشگاه تبریز نیز از دانشجویانی که دارای رزومه خوبی هستند، جهت بورس استقبال می کند.
دکتر پور محمدی در خصوص حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه های جهان گفت: علم مختص به کشور خاصی نبوده و با مرزهای جغرافیایی محصور نمی شود؛ بر همین اساس کشور ایران نیز جهت بهره مندی از علوم رایج جهان، دانشجویان زیادی را به سایر کشورها فرستاده است؛ همچنانکه به عنوان مثال، ۵ هزار دانشجوی ایرانی در ترکیه، ۷ هزار دانشجو در قبرس، ۱۲ هزار دانشجو در آمریکا و سایر کشورها حضور دارند.
بر پایه همین گزارش، دکتر احمد فرشبافیان، رئیس موسسه تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز نیز در خصوص این دیدار گفت: ۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های شرق ترکیه از جمله دانشگاه دولتی آتاتورک ترکیه، دانشگاه یوزینجی ایل وان، دانشگاه ترابوزان و دانشگاه یدّی تپه در طی سفر سه روزه خود، از توانایی های آموزشی و پژوهشی دانشگاه تبریز دیدار و در برنامه های فرهنگی شرکت کردند.
شایان ذکر است: این برنامه از طرف موسسه تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز برگزار شد.

 


( ۳ )

نظر شما :