دیدار رییس دانشگاه تبریز با خانواده های دانشجویان شاهد و ایثارگر

۱۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۱:۲۲ کد : ۵۴۷۳ اخبار
تعداد بازدید:۳۷۵۹

همزمان با ایام الله دهه فجر، دکتر محمدرضا پورمحمدی، با خانواده سه تن از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تبریز دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز، در این دیدارها با اشاره به اینکه مردم ایران عزت خود را مدیون شهیدانند، گفت: اگر نظام جمهوری اسلامی چون مشعل پر فروغی چشم امت اسلامی را روشن کرده است، این به برکت خون شهیدان و فداکاری و صبر خانواده های شهدا و ایثارگران است.
دکتر پورمحمدی، افزود: هیچ ملتی بدون فداکاری و مجاهدت نمی تواند از بندهای اسارت نجات پیدا کند و با تن پروری و دل سپردن به جلوه های راحت و عیش زندگی و با گریختن از میدانهای خطر، هیچ ملتی به سربلندی دست پیدا نمی کند.
وی با تاکید بر اینکه پدران، مادران، همسران، فرزندان، بازماندگان و نزدیکان شهدا و ایثارگران نیز ثواب جهاد دارند، اضافه کرد: اگر پدر و مادرها بی تابی و بی صبری و اظهار پشیمانی می کردند، اگر همسران جوانی که شوهران فداکار و جوانمردشان به میدان های نبرد رفته بودند، به بهانه داشتن فرزندان خرد، زبان شکوه باز می کردند، باب شهادت و مجاهدت بسته می شد و از این رو است که آنها به گردن این انقلاب و این کشور و این ملت و تاریخ ما حق بزرگی دارند.
حجت الاسلام محمد انوری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز نیز، در این آیین با اشاره به اینکه به برکت خون شهداء و رشادت های ایثارگران، امروز اسلام در جهان دارای عزت است، گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی، به صورت یک قدرت مردمی در دنیا مطرح است و ملتهای مسلمان در نقاط مختلف عالم، ملت ایران را الگوی مقاومت و مبارزه خودشان قرار داده‌اند، به برکت فداکاری شهدا و ایثارگران است..
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز، اضافه کرد: خدا را شکر که خون شهداء و رشادت های ایثارگران کشورمان هدر نرفت و اگر جسمشان به خاک و خون غلتید، اما روحشان شاد و راهشان پر رهرو است. آنها برای این جنگیدند و ایثارگری کردند که اسلام عزیز بشود و اسلام عزیز شد؛ همچنان‌که خون حسین‌بن‌علی (ع) و یارانش به هدر نرفت.
حجت الاسلام رحیم همزبان، مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تبریز، نیز در این مراسم ها با اشاره به اینکه اگر ما بخواهیم شهداء و ایثارگرانمان را در میزان ارزشهای اسلامی بسنجیم، بدون شک در عداد شهدا و ایثارگران صدر اسلام قرار دارند، گفت: شهدای صدر اسلام، در کنار پیامبر و امیرالمؤمنین حضور داشتند و نَفَس وحی را از ایشان می‌شنیدند و لمس می‌کردند؛ و شهدای زمان ما، بدون این‌که امام معصوم و پیامبر را مشاهده بکنند، با دعوت امام بزرگوار و راحل در جبهه‌های خطر حضور پیدا کردند و نقش یک مجاهد فی‌سبیل‌اللَّه را به بهترین وجهی ایفا نمودند.
مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تبریز، اضافه کرد: اگر شهدا و ایثارگران عزیز ما نمی‌بودند و فداکاری آنها نمی‌بود، امروز این عزت و این عظمت برای اسلام نمی‌بود.
یادآور می شود: این دیدارها با خانواده لیلا اکبریان، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته روانشناسی، فرزند شهید، ساناز ستارنژاد، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مکانیک مهندسی مواد سرامیک، فرزند جانباز و آزاده ۳۵ درصد و فرزانه عبدی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد، فرزند جانباز ۴۵ درصد انجام گرفت.
خاطر نشان می شود: بیش از ۵۷۰ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در مقاطع مختلف تحصیلی در سالتحصیلی ۹۵ – ۹۶ در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند.

 


( ۴ )

نظر شما :