تجلیل از ۳۹ دانشجوی عضو استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز

۱۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۷ کد : ۵۴۶۱ اخبار
تعداد بازدید:۵۰۱۴

در آیینی از سوی دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز از ۳۹ نفر از دانشجویان برگزیده جایزه بنیاد ملی نخبگان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این مراسم با اشاره به اینکه در حال حاضر به برکت انقلاب و تلاش اساتید و شما دانشجویان نخبه برخی دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه تبریز در سطح جهان مطرح بوده و در رتبه بندی های معتبر جایگاه بسیار خوبی بدست آورده اند، افزود: باید از این ظرفیت ها برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور بهره مند شد.

دکتر محمدرضا پورمحمدی اضافه کرد: امروزه پول نقد و حتی ثروت های طبیعی، سرمایه یک کشور محسوب نمی شود، بلکه این نیروی انسانی متخصص و ماهر در زمینه های مورد نیاز است که می تواند نجات بخش کشورها و ملت ها شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شما دانشجویان نخبه و با استعداد نیز راهتان را مشخص کرده اید و از این رو ضروری است برای ادامه این راه از غرور کاذب بپرهیزید، خاطر نشان کرد: مسئولان دانشگاه نیز با تمام توان خود از شما دانشجویان نخبه حمایت های لازم را خواهند داشت.

دکتر پورمحمدی در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: در سطح کشور حدود دو هزار و ۶۰۰ مرکز آموزش عالی وجود دارد که به نظر می آید در مقایسه با کشورهای توسعه یافته و پیشرفته بیش از حد استانداردهای جهانی است و ضروری است این مراکز نسبت به آمایش و نیاز هر منطقه بازنگری و ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: در گذشته و اوایل انقلاب به خاطر نیاز کشور به تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص به توسعه کمی مراکز آموزش عالی توجه ویژه ای می شد، ولی در حال حاضر با توجه به سند جامع علمی کشور باید این سیاست ها و برنامه های گذشته بازنگری شوند.

دکتر محمد تقی اعلمی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز نیز در این آیین با اشاره به نحوه اعطای این جایزه به دانشجویان استعدادهای برتر گفت: بنیاد ملی نخبگان هر ساله به منظور تشویق، هدایت و پشتیبانی دانشجویان صاحب استعدادهای برتر در مقاطع مختلف تحصیلی این جایزه را اعطا می کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این جایزه در ارتباط با فعالیت های آموزشی و پژوهشی به دانشجویان اعطا می شود، تصریح کرد: جایزه دانشجویان دانشگاه تبریز در دو مرحله صورت می گیرد که در مرحله نخست به ۱۹ نفر و در مرحله دوم به ۲۰ این جایزه اعطا خواهد شد.

همین گزارش حاکی است: در این نشست تعدادی از دانشجویان به ارایه دیدگاه ها و تنگناهای موجود برای رسیدن به موفقیت های بالاتر پرداختند، که در ادامه همچنین رییس دانشگاه و جمعی از متولیان این حوزه ضمن پاسخ به پرسش های این دانشجویان راهنمایی های لازم را ارایه کردند.


( ۵ )

نظر شما :