بررسی راهکارهای گسترش علمی با دانشگاه های فرانسه

۰۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۹ کد : ۵۴۱۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۷۰

راهکارهای گسترش همکاری های علمی میان دانشگاه تبریز و دانشگاه های فرانسه  با حضور پییر آندره لوت، رایزن علمی و فنی سفارت فرانسه در تهران بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، قائم مقام رییس دانشگاه تبریز در این نشست با بیان اینکه سابقه آموزش عالی در تبریز به بیش از هفتصد سال قبل بر می گردد، گفت: در دوره جدید نیز دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه قدیمی کشور و از پرافتخارترین دانشگاه های ایران و منطقه، در سال 1326 با دو دانشکده پزشکی و ادبیات شروع به فعالیت نمود.
دکتر حمیدرضا قاسم زاده افزود: دانشگاه تبریز با بیش از 24 هزار دانشجو و  حدود 850 نفر هیات علمی، به عنوان یکی از دانشگاه‌های بر‌تر و جامع کشور، در داخل و خارج کشور حضوری فعال داشته و  بیش از 70 تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های مختلف جهان انجام داده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود، به ارائه توانمندی ها، ظرفیت ها و  امکانات آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه تبریز پرداخت.
رایزن علمی و فنی سفارت فرانسه در تهران، نیز در این نشست با اشاره به سابقه همکاری علمی فی مابین دو کشور، گفت: در سپتامبر سال 2014 میلادی و با انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی برونو فوشه، سفیر فرانسه در ایران و دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران این همکاری وارد مرحله جدیدی از تبادل دانش فی مابین شد.
پییر آندره لوت، با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویان مختلفی از همه قاره ها در دانشگاه های فرانسه تحصیل می کنند، افزود: بیش از 56 هزار پروفسور و استاد وظیفه دانش افزایی 300 هزار دانشجوی خارجی شاغل در رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه های فرانسه را برعهده دارند.
وی، افزود: هم اینک بیش از 1700نفر دانشجوی ایرانی در رشته های علوم انسانی، علوم پایه، مدیریت و اقتصاد، حقوق و مخصوصا پزشکی در دانشگاه های فرانسه مشغول به تحصیل هستند.
بر پایه همین گزارش، مدیر گروه آموزشی زبان فرانسه دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: این دانشگاه اخیرا به عضویت مجمع دانشگاه های فرانسه زبان در آمده که در آن تمهیدات ویژه ای را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در تمامی رشته ها و امکان بهره مندی آنها از بورس دانشگاه های فرانسه در اختیار گذاشته می شود.
دکتر الله شکر اسداللهی اضافه کرد: گروه زبان فرانسه بر اساس همکاری های فی ما بین بخش فرهنگی سفارت و دانشگاه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی را برای گذراندن دوره های آموزشی و تحقیقاتی  و بازآموزی در دانشگاه های فرانسه و استفاده از فرصت های مطالعاتی یک ماهه و 45 روزه، معرفی می نماید.
گفتنی است در ادامه این دیدار پییر آندره لوت، رایزن علمی و فنی سفارت فرانسه در تهران از پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، موزه و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز بازدید کرد.

 


( ۶ )

نظر شما :