دانشگاه تبریز در ردیف موثرترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت

۲۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۳ کد : ۵۳۶۸ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۸۷۲۲

براساس گزارش پایگاه استنادی جهان اسلام، دانشگاه تبریز مجدداً به همراه ۴۳ دانشگاه دیگر از ایران در ردیف موثرترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز؛ دکتر محمد رضا پورمحمدی در این ارتباط با بیان اینکه پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) در چهار شاخص تعداد مقالات برتر، نسبت تعداد استنادها به مدارک، تعداد استنادها و تعداد مدارک به رتبه بندی دانشگاه های می پردازد، گفت: بر اساس این رتبه بندی دانشگاه تبریز در سه حوزه مهندسی، شیمی و علوم کشاورزی در رده دانشگاه های موثر جهان قرار گرفته است.
رییس دانشگاه تبریز افزود: در حوزه مهندسی و در تعداد مقالات برتر در رتبه ۲۵۷ جهان، نسبت تعداد استنادها به مدارک در جایگاه ۶۵۳، تعداد استنادها در رتبه ۳۴۵ و در تعداد مدارک در جایگاه ۳۴۲ را بدست آورده است.
رییس دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه همچنین بر اساس این شاخص ها در بخش علوم کشاورزی نیز در تعداد مدارک، تعداد استنادها، نسبت تعداد استنادها به مدارک و مقالات برتر به ترتیب در رتبه های ۳۵۶، ۵۴۷، ۶۶۹ و ۵۷۴ دنیا قرار دارد، تصریح کرد: در حوزه شیمی هم در تعداد مدارک در جایگاه ۶۴۴، تعداد استنادها در رتبه ۷۶۵، نسبت تعداد استنادها به مدارک در جایگاه ۹۴۲ و تعداد مقالات برتر در رتبه ۱۰۴۸، جهان قرار گرفته است.
یادآور می شود: پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) به عنوان یکی از پایگاه‌های ISI هر دو ماه یکبار به ارائه دانشگاه‌های برتر دنیا بر اساس کیفیت تحقیقاتشان می‌پردازد. در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌هایی که بر اساس تعداد استنادها در یکی از رشته‌های ۲۲ گانه در جمع دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی یک درصد برتر دنیا قرار گرفته باشند، معرفی می‌شوند.


( ۴۲ )

نظر شما :