مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۸ کد : ۵۳۴۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۴۷

مراسم بزرگداشت مقام شامخ و ارج نهادن به یک عمر مبارزات مجاهد نستوه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی (ره) با حضور دانشگاهیان دانشگاه تبریز در مسجد بزرگ این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز؛ رییس دانشگاه تبریز در این آیین گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام همیشه و در همه حال معتمد امام و رهبری بودند و از ۱۵ خرداد ۴۲ تا آخرین دم یاور انقلاب، رهبری و منشا اثرات فراوان در کشور بود.
دکتر محمدرضا پورمحمدی در ادامه با تاکید بر دیگر ویژگی‌های بارز آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی افزود: این شخصیت یک انسان به تمام معنا، فقیهی روشن بین، مجتهدی انقلابی و سیاستمداری دوراندیش وکم نظیر بود که تمام وجود خویش را وقف این انقلاب و نظام کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب و رهبری دو خط قرمز وی بودند، تصریح کرد: آیت الله هاشمی از یاران صدیق انقلاب بود به طوریکه امام (ره) تاکید بر این داشتند که هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است و تا آخر عمر خود نیز پای انقلاب، مردم و آرمان‌هایش ایستاد.
 حجت الاسلام علی خدیوی، مسئول دفا‌تر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی از دیگر سخنران این آیین بود.
وی در این مراسم ضمن تقدیر از هیات رییسه دانشگاه تبریز در برگزاری این آیین گفت: این مراسم به منظور تقدیر و قدردانی از زحمات یار صدیق حضرت امام (ره) و همراه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.
مسئول دفا‌تر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی افزود: این مرحوم فردی پرکار، هوشیار، انقلابی و مبارز بود که اگر فصل‌های زندگی این یاور انقلاب بررسی شود کارنامه درخشان و ماندگاری دارند.
حجت الاسلام خدیوی، اضافه کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان بازوی قدرتمند انقلاب و نظام نقش تعیین کننده‌ای در تدوین قانون اساسی، مسئولیت‌های خطیر در دفاع مقدس، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و... داشت.
وی با فصل بندی مختلف حیات این مبارز انقلابی، گفت: در قبل و بعد انقلاب، دوران ثبت نظام و ساختارسازی برای آن، هشت سال دفاع مقدس، در بحث جانشینی امام (ره)، دوره سازندگی و در مسئولیت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همیشه نقشی موثر داشت که در تایخ به عنوان فردی کم نظیر ضبط خواهد شد.
خاطر نشان می‌شود: این مراسم با شرکت گسترده دانشگاهیان، با قرائت قران و مداحی برگزار شد.

 


( ۱ )

نظر شما :