همایش ملی «پیشگامان بصیرت» در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۳ کد : ۵۲۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۵۸

همایش ملی «پیشگامان بصیرت» با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولان لشکری، کشوری، اساتید و دانشجویان، خانواده‌های معظم شهدا و مردم ولایتمدار تبریز از سوی سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حضرت آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، در این همایش با اشاره به اینکه در سال ۸۸ برخی با آشوبگری، خون شهدا را پایمال کرده و موجب هزینه برای نظام شدند، گفت: نقش استکبار جهانی در این فتنه بر کسی پوشیده نبود.
آیت الله مجتهد شبستری افزود: دامنه این آشوب‌ها در عاشورای سال ۸۸ وسیع‌تر شد و فتنه گران شعارهای ضد ارزشی سر داده و به مقدسات توهین کردند که مردم بصیر تبریز و پیرو آن مردم کشور وارد صحنه شدند و بار دیگر دشمنان را ناکام کردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، اضافه کرد: قدرت‌های استکباری همواره قصد برانداختن نظام جمهوری اسلامی را داشته‌اند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فتنه ۸۸ خطرناک‌ترین بحرانی بود که کشور با آن مواجه شد و جنایات آمریکا و کشورهایی از این قبیل بر همگان روشن است و آمریکا حتی در مذاکرات نیز به عهد خود وفا نکرد و همگی باید در مقابله با توطئه‌های این کشور‌ها با بصیرت و آگاهی عمل کنیم.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز در این همایش با اشاره به اینکه امت و ولایت باهم ارتباط دارند و اگر این دو در کنار هم و پشتیبان هم باشند، هیچ قدرت استکباری نمی‌تواند آن‌ها را شکست دهد، گفت: حماسه‌ ۹ دی، معجزه‌ای الهی به دست امت اسلامی بود که آتش استکبار را به خاکس‌تر تبدیل کرد و در چنین روزی بود که شاهد صف‌آرایی جبهه‌ انقلاب اسلامی در برابر جبهه‌ استکبار بودیم و همه‌ افراد و مسئولان نیز فراجناحی بودن خود را در دفاع از انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.
حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی، افزود: نقشه فتنه‌ ۸۸ از ۱۰ سال پیش طراحی و دایره‌المعارف آن نیز در ۹ جلد کتاب نوشته شده بود و ۱۲ مرکز دور از ایران و ۱۷ سفارتخانه در تهران و برخی رسانه‌های خبری در تهیه‌ مقدمات این فتنه نقش داشتند.
وی یادآور شد: هدایت‌های مقام معظم رهبری و نفوذ کلام ایشان و همچنین وجود مردمی که پشتیبان ولایت بودند، دست فتنه گران را از کشور ما کوتاه کرد؛ چرا که تغییر نگرش، مذهب و باورهای مردم ایران یکی از اهداف دیرینه دشمنان بوده است که همواره از رسیدن به آن ناکام مانده‌اند.
رییس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، با اشاره به حماسه ۹ دی و حضور پرشور مردم در پشیبانی از ولایت، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران، مورد پسند سبک و صیاق‌ دولت‌های غربی قرار نگرفت و دولت‌های استعماری نیز از هر فرصتی سو استفاده کرده و در صدد توطئه‌چینی برآمدند.
دکتر محمدرضا پورمحمدی، گفت: مردمی که با اکثریت آراء این نظام را انتخاب کرده‌اند، با بصیرت خود دشمنان را ناکام خواهند کردند و در انتخابات ۸۸ نیز، مسئله‌ای که می‌توانست منافع سیاسی و اجتماعی بالایی برای مردم داشته باشد، با فتنه‌گری‌های برخی غفلت‌ها تبدیل به فرصتی برای بیگانگان شد.
وی افزود: در این فتنه گروهی از سازوکارهای قانونی تبعیت نکردند و برخی با عبارات زشت به طیف وسیعی از مردم توهین کردند که در این میان دشمنان نیز به سوء استفاده از فرصت بدست آمده اقدام نمودند.
دکتر پورمحمدی گفت: مقدمات این فتنه ناموفق با تدابیر و رهبری مقتدرانه و فرزانه رهبر معظم انقلاب و حضور پرشور مردم بصیر و آگاه کشور برچیده و خنثی شد.
رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه مردم ایران در مقابل کسی که در برابر دینشان بایستد، می‌ایستند، گفت: حضور عاشورایی مردم بصیر آذربایجان در پاسخ به جریان فتنه و در هشت دی ماه ۸۸ برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت کرد.
دکتر مسلم اورنگی، اضافه کرد: حرکت خودجوش مردم تبریز در هشتم دی ماه با پشتیبانی نماینده ولی فقیه در استان انجام گرفت و مردم با اعتراض وسیع خود این حرکت را در سطح کشور گسترش داده و با رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان کردند.
خاطر نشان می‌شود: در این همایش از تمبر اختصاصی هشت دی ماه ۸۸ رونمایی شد.

 


( ۱ )

نظر شما :