بازدید دانشجویان دانشگاه‌های کشور گرجستان از دانشگاه تبریز

۲۹ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۶ کد : ۵۲۲۸ اخبار
تعداد بازدید:۲۴۵۴

۱۵ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های شهر باتومی گرجستان از بخش‌های مختلف دانشگاه تبریزبازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دیدار با رییس دانشگاه از جمله این برنامه‌ها بود که در تالار علامه جعفری دانشگاه تبریز برگزار شد.
دکتر محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز در این دیدار به معرفی تاریخ و گذشته آموزش عالی در تبریز و امکانات و پتانسیل‌های دانشگاه و رتبه‌های بین المللی دانشگاه تبریز پرداخت.
وی افزود: دولت‌ها و دانشگاه‌های ایران و گرجستان روابط خوبی با هم دارند و دارای اشتراکات فراوانی هستند. همچنین دانشگاه تبریز، گسترش همکاری‌های علمی و بین المللی را جزو اولویت‌های خود قرار داده است، لذا می‌توانیم در مواردی همچون تبادل استاد و دانشجو کارهای زیادی با همسایگان و کشورهای منطقه از جمله گرجستان انجام دهیم.
رییس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود گفت: در دانشگاه تبریز ۴۸ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل بوده و از امکانات خوبی از قبیل آموزش رایگان، تغذیه، خوابگاهی، ورزشی و فرهنگی بهره می‌برند و افزایش دانشجویان خارجی در سال‌های آینده از جمله برنامه‌های دانشگاه تبریز است.
دکتر احمد فرشبافیان، رییس موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی قانا (قفقاز، آناتولی و آسیای میانه)، نیز گفت: حضور این دانشجویان بیشتر به منظور ایجاد تعاملات بین المللی و آشنایی این دانشجویان از ظرفیت‌های دانشگاه تبریز و به خصوص آشنایی آن‌ها با تاریخ، فرهنگ و تمدن کشورمان بوده است.
همین گزارش حاکی است: نشست با اعضای انجمن‌های علمی- فرهنگی و نخبگان دانشگاه، دیدار از مجموعه افلاک نمای پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی، آزمایشگاه مرکزی، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه، بازدید از دو موزه قاجار، آذربایجان، بازار تبریز و... از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه این دانشجویان در تبریز بود.

 

 

 

 

 

 

 


( ۴ )

نظر شما :