همایش فارغ التحصیلان حوزه دانشگاهیان مرکز تبریز برگزار شد

۲۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۲۵ کد : ۵۲۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۴۱

همایش فارغ التحصیلان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز تبریز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور در دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این آیین با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وجود واحد‌های حوزه‌های اسلامی در دانشگاه‌ها به نوعی مصداق عملی وحدت حوزه و دانشگاه به شمار می‌رود که در این زمینه دانشگاه تبریز پیشگام بوده و حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز تبریز فعالیت‌های بسیار خوبی را دارد.
دکتر محمدرضا‌پور محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و بر‌تر کشور در تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بسیاری رشته‌ها و از جمله در گروه علوم انسانی و دینی پیشتاز است، یادآور شد: نمونه بارز این امر ۲۱ دانشکده و ۱۰ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در این دانشگاه و به ترتیب شش دانشکده و پنج مرکز علمی در حوزه علوم انسانی و اسلامی است.
 وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه با داشتن چنین مراکز تحقیقاتی و دانشکده‌های متعدد در حوزه علوم انسانی و اسلامی باز هم جای کار بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: کشور ایران با چنین تاریخ، تمدن و فرهنگی باید در این حوزه‌ها در سطح بالاتری از سایر کشور‌ها قرار داشته باشد که متاسفانه چنین نیست.
رییس دانشگاه تبریز اضافه کرد: سعادت و خوشبختی انسان‌ها در گروه توجه به این علوم بوده و بر همین اساس باید در حوزه علوم انسانی و اسلامی بیش از این‌ها و عمیق‌تر مطالعه داشته باشیم.
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نیز در این مراسم تشکیل کارگروه‌های جهادی علمی و فرهنگی در همه رشته‌ها از جمله رشته‌های حوزه علوم انسانی و اسلامی را در دانشگاه‌ها ضروری بیان کرد و گفت: در دین اسلام برای همه رشته‌ها از جمله فیزیک، ریاضی، زیست، نجوم و... به نوعی برنامه است که با تشکیل این کار گروه‌ها می‌توان برای تحقق دانشگاه اسلامی گام‌های موثری برداشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی، در ادامه، تحصیل تعداد زیادی دانشجویان در حوزه‌های علوم اسلامی در دانشگاه‌ها را از جمله برکات وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد و افزود: با راه اندازی واحدهای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه‌ها، گام‌های عملی زیادی برای برای تحقق دانشگاه اسلامی در تمدن اسلامی برداشته شده است.
وی یادآور شد: شما دانشجویان که در کنار رشته تحصیلی خود به یادگیری دروس اسلامی و دینی همت می‌کنید، انسانهای صادق، متعهد و با ایمانی هستید که بعداز فارغ التحصیلی و اتمام دوره مقدماتی علوم اسلامی در این مراکز، ماموریت شما تمام نمی‌شود و رسالت شما در توسعه و رشد تمدن اسلامی سنگین‌تر خواهد شد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این آیین گفت: با حمایت مسئولان دانشگاه تبریز این دانشگاه در حال حاضر به عنوان یکی از دانشگاه‌های بر‌تر در حوزه فرهنگ و علوم اسلامی مطرح است که از جمله برکات آن هم می‌توان به وجود واحد حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در این دانشگاه اشاره کرد که در این همایش تعداد زیادی دانشجویان در این مرکز فارغ التحصیل می‌شوند.
 حجت الاسلام و المسلمین محمد انوری یادآور شد: با توجه به رسالتی که واحدهای حوزه‌های علوم اسلامی در دانشگاه‌ها دارند در آینده نزدیک شاهد تحول بزرگی در تحقق اسلامی شدن دانشگاه‌ها و وحدت حوزه و دانشگاه‌ها خواهیم بود.
همین گزارش حاکی است: ارایه گزارش حجت‌الاسلام سعید امامی، مدیر حوزه دانشگاهی واحد تبریز، علی صنوبر، دبیر شورای مرکزی برادران، مولودی خوانی، پخش کلیپ و تقدیر از افراد برگزیده از فارغ التحصیلان، معرفت جویان و خادمین حوزه دانشگاهی و ارایه مدرک تحصیلی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


( ۳ )

نظر شما :