شاگردان و همکاران دکتر هریسی نژاد با وی وداع کردند

۲۴ آذر ۱۳۹۵ | ۰۹:۵۸ کد : ۵۲۱۵ اخبار
تعداد بازدید:۶۴۵۰

دانشجویان، اساتید، شخصیت‌های علمی، فرهنگی و مردم فرهنگ دوست تبریز با تشییع پیکر مرحوم استاد دکتر کمال الدین هریسی‌نژاد، از مقابل دانشکده حقوق و علوم اجتماعی با این استاد برجسته وداع کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمدرضا ‌پور محمدی، رییس دانشگاه تبریز در این مراسم در سخنانی با اشاره به اینکه، این مرحوم استاد تمام دانشکده حقوق و علوم اجتماعی این دانشگاه از مفاخر علمی و حقوقی و منشاء خدمات ارزنده‌ای برای جامعه دانشگاهی بوده است، تصریح کرد: سعه صدر، حلم در رفتار و دانشجو پروری از مشخصه‌های بارز این استاد فقید بود که طی سالیان متمادی و تا واپسین روزهای عمر خود نیز با عشق و اخلاص و علاقه در راه تربیت جوانان ایران اسلامی کوشید.
وی افزود: مرحوم دکتر هریسی‌نژاد، بنیانگذار حقوق در دانشگاه تبریز بود و در این راه تلاش بسیاری کرد و امروز این گروه یکی از دپارتمانهای خوب و برجسته دانشگاه است و حضور تعداد زیادی دانشجویان در مقاطع مختلف در این آیین نیز خود گویای موفقیت راه دکتر هریسی‌نژاد، است.
همچنین در این آیین حجت الاسلام محمد انوری، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز، دکتر رجب ایزدی، رییس دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز و برادر شاعر وی در سخنان کوتاهی به ویژگی های بارز علمی، اخلاقی و شخصیتی این استاد بزرگ دانشگاه تبریز پرداختند.  
همین گزارش حاکی است: پس از اقامه نماز بر پیکر مرحوم استاد دکتر کمال الدین هریسی‌نژاد، به امامت حجت الاسلام علی خدیوی، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی پیکر «استاد» به سمت مقابل مسجد دانشگاه تشییع شد تا از آن‌جا به وادی رحمت منتقل شود و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.
یادآور می‌شود: تالیف و ترجمه ۲ جلد کتاب، چاپ و ارائه بیش از ۵۰ مقاله در مجلات ISI، علمی و پژوهشی، همایش‌های ملی و بین المللی، مسئولیت‌های مختلف در سطح دانشکده، دانشگاه و مشاور حقوقی شورای اسلامی کلانشهر تبریز به مدت ۴ دوره، بخشی از سوابق علمی و اجرایی وی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


( ۱۲ )

نظر شما :