مراسم بزرگداشت روز حسابدار در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۶ آذر ۱۳۹۵ | ۱۰:۲۷ کد : ۵۱۸۴ اخبار
تعداد بازدید:۲۹۶۱

مراسم بزرگداشت روز حسابدار با حضور هیات رئیسه دانشگاه، مدیران و کار‌شناسان این حوزه در سالن یشم دانشکده برق و کامپیو‌تر دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی دانشگاه تبریز در این آیین ضمن تبریک روز حسابدار بر فعالان این عرصه گفت: کار در حوزه امور مالی و شغل حسابداری در مقایسه با سایر شغل‌ها حساس، سخت و ستادی بوده و در هر دستگاه و سازمان، سایر فعالیت‌ها را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.
دکتر علی حسین‌زاده دلیر در ادامه شفاف سازی، کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی و ایجاد درآمد را از جمله وظایف حسابداران برشمرد و افزود: کار‌شناسان و مدیران این حوزه با تدوین برنامه‌های راهبردی نقش تعیین کننده‌ای در تصمیم گیری‌ها و ارتقای همه جانبه آن دستگاه و سازمان را برعهده دارند.
به گفته وی در این دانشگاه نیز کار‌شناسان و مدیران این حوزه به عنوان بازوان توانمند مدیریت به حساب می‌آیند.
دکتر محمدتقی اعلمی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز نیز در این آیین گفت: حوزه امور مالی و حسابداری از جمله بخش‌های تخصصی است که فعالیت در این حوزه در بعضی جهات مشکل و سخت است و مدام هم تحت نظارت و ارزیابی دستگاه‌های ذی ربط هستند و در عین تسهیل امور، قانونگرایی نیز باید سرلوحه کارهای آنان باشد.
وی افزود: این حوزه نیز به نوعی با سایر واحدهای هر دستگاه و سازمان مرتبط بوده و از این رو راضی نگه داشتن واحدهای مرتبط هم معمولا دشوار است و بدینسان نقش و جایگاه کار شما حسابداران و مدیران در این حوزه نیز برای مدیریت‌ها بسیار حایز اهمیت می‌باشد.
دکتر حسین امامعلی‌پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم داشتن سعه صدر و تحمل حسابداران و مدیران برای پیشبرد کار‌ها را ضروری بیان کرد و گفت: انتظارات و توقعاتی که از فعالیت‌های این عرصه در مقایسه با سایر حوزه‌ها، با توجه به میزان درخواست تقاضا و امکاناتی که در اختیار شما‌ها قرار دارد، به نوعی سخت و دشوار می‌باشد.
 محمدحسین رضاوند، مدیرمالی دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن تشریح روز حسابداری و ارایه گزارشی گفت: فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک) در سی‌امین سال تاسیس‌اش ۲ تا ۸ دسامبر، برابر با ۱۱ تا ۱۷ آذر ۱۳۸۶) را به عنوان هفته جهانی حسابداری اعلام کرده است و از اعضای خود در همه کشورهای جهان خواسته آن هفته را به همین نام اعلام کنند و در همین ارتباط نیز در کشورمان ۱۵ آذر هر سال روز حسابدار نامگذاری شده است.
 وی در ادامه با تاکید بر اینکه لازمه اقتدار هر دستگاه و سازمان حوزه مدیر امور مالی است، افزود: شغل حسابداری به دلیل جایگاه آن به عنوان شغل پر استرس، سخت و زیان آور به حساب می‌آید و از این رو ضروری است متولیان و مدیران به این مسئله توجه داشته و ازکارکنان این حوزه در حد توان حمایت کنند.
همین گزارش حاکی است: در پایان این مراسم همچنین از کارکنان، کار‌شناسان و مدیران این حوزه تقدیر بعمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :