بیانیه دانشگاه تبریز به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو

۱۵ آذر ۱۳۹۵ | ۱۲:۲۳ کد : ۵۱۷۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۱۰۸

دانشگاه تبریز به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با استکبار در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، متن کامل بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:
 ایران اسلامی، همواره در طول تاریخ، کانون مقابله و مبارزه با استبداد و استکبار بوده و روحیه استکبارستیزی، ‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی فرزندان برومند و جوانان فرهیخته این سرزمین در سینه تاریخ حک شده است. ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ روزی است که دانشجویان انقلابی همچون سه شهید گلگون کفن، مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی در اعتراض به سفر نیکسون، معاون رییس جمهور آمریکا به دانشگاه تهران، سینه خود را آماج گلوله‌های دژخیمان طاغوت قرار دادند تا این حادثه مهم نقطۀ آغاز حرکت‌های انقلابی دانشجویان باشد و تا امروز این مبارزه به دست برومندانی همچون باکری‌ها، تجلایی‌ها و شهدای دانشمند هسته‌ای ادامه یافته است.
امروز به برکت مجاهدت‌های پیر و مراد انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و خیل عظیم شهداء و جانبازان و ایثارگران، روح اسلام و عدالت خواهی در تمام قلوب دمیده شده است و بهار اسلامی و رافت مسلمانی، سرمشق غالب کشورهای جهان شده است؛ هرچند که آمریکا و ایادی اش می‌کوشند تا با تجهیز و ترغیب گروه‌های مختلف تکفیری، سلفی و وهابی، نسخه‌ای جعلی از اسلام را برای مردم دنیا به نمایش بگذارد، اما با آگاهی، بصیرت و بیداری مسلمانان، این نقشه شوم نیز محکوم به فنا بوده و طلیعه‌های آزادی با نقش بر آب شدن توطئه‌های استکبار و انهدام کامل گروه‌های دست پرورده‌شان از کرانه‌های کشورهای اسلامی همچون عراق و سوریه به گوش می‌رسد.
منطق تعامل با جهان در عین اصرار به اصول، گفتمان جمهوری اسلامی ایران و برگرفته از تعالیم ناب اسلام است و در این میان، کسانی که بویی از صداقت نبرده و قابل اعتماد نیستند رسوا خواهند شد و حقانیت انقلاب و کشور و تلاش  خادمانه دولتمردان برای همگان عیان خواهد شد.
امروز رسالت اصلی دانشجو و دانشگاه، علاوه بر تعلیم و تعلم، صیانت از لوایی است که در ۱۶ آذر به اهتزاز در آمده است و قشر نخبه، بصیر و بیدار دانشگاهی و دانشجویان با تکیه به خداوند متعال و تلاش بی‌وقفه و خستگی ناپذیر، در سایه عمل به منویات رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، قله‌های پیشرفت و تعالی را یکی پس از دیگری فتح خواهند نمود.
دانشگاه تبریز، ضمن تبریک این روز مبارک به تمام دانشجویان و دانشگاهیان و پاسداشت ۱۶ آذر و یاد شهدای آن و نیز اظهار تالم از غم فقدان هموطنان در حادثه قطار و بمبگذاری حلّه، دانشگاه‌ها را قلب تپنده جامعه دانسته که همه پیشرفت‌های کشور از این مجرا حاصل شده و معتقد است، تلاش علمی و پژوهشی این قشر فرهیخته و حضور آگاهانه در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علاوه بر اجر اخروی، نویدبخش فتح قله‌های بلند علم و فناوری برای ایران اسلامی است.


دانشگاه تبریز


( ۳ )

نظر شما :