نشست مدیران حقوقی منطقه سه در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۰:۵۰ کد : ۵۱۵۶ اخبار
تعداد بازدید:۳۵۳۷

اولین نشست مدیران حقوقی منطقه سه دانشگاه های کشور، به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی، در این نشست با اشاره به قدمت، عملکرد و جایگاه داخلی و بین المللی دانشگاه تبریز گفت: 13 دانشگاه از ایران در جمع یک درصد دانشگاه های  تاثیرگذار جهان قرار دارد که رتبه چهارم متعلق به دانشگاه تبریز است.

رییس دانشگاه تبریز با اشاره به جایگاه و اهمیت این نشست و وجود دفاتر امور حقوقی در دانشگاه ها تصریح کرد: امروزه یکی از چالش هایی که دانشگاه ها و به ویژه دانشگاه های بزرگ و جامع با آن روبرو هستند، وجود معارض برای زمین دانشگاه ها و تعرض به این زمین ها است.

دکتر پورمحمدی، در ادامه با تاکید بر اینکه برای حفظ املاک و زمین های دانشگاه ها و جلوگیری از زمین‌خواری، کار دفاتر امور حقوقی در دانشگاه ها بسیار حساس و حیاتی است، اضافه کرد: یکی از اقدمات موثری که می تواند در این زمینه کارساز باشد، مستندسازی است و امور حقوقی دانشگاه ها باید در این خصوص بیش از اینها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی، در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سال های اخیر و در مجموع عملکرد مدیریت امورحقوقی دانشگاه تبریز رضایت بخش بوده به طوریکه در سال گذشته 54 پرونده در دادگاه مطرح بوده که از این تعداد رای صادره در52 مورد به نفع دانشگاه بوده است.

رییس دانشگاه تبریز، با بیان اینکه امروزه بخش پژوهش و حوزه امور حقوقی در خط مقدم دانشگاه ها قرار گرفته اند، افزود: در حال حاضر جامعه ای پویا و دارای مدنیت است که افراد آن جامعه به امور حقوقی و تکالیف خویش آشنا باشند که متاسفانه جامعه ما کمتر به مسایل امور حقوقی و تکالیف خویش آشنایی دارد.

محمود عادلی شهیر، مدیر امور حقوقی دانشگاه تبریز و رییس شورای مدیران حقوقی منطقه سه  نیز با اشاره به فلسفه برگزاری این نشست گفت: این جلسه اولین نشست در منطقه سه به منظور همفکری و ارایه راهکارهای مناسب برای حل پاره ای از مشکلات در این حوزه و طرح موضوعات جدید برای بررسی در جلسات آینده در یکی از دانشگاه های منطقه است.

همین گزارش حاکی است: ارایه مباحث مربوط به شیوه نامه منطقه بندی توسط فاطمه افتخار زاده، رییس و دبیر ستاد سیاست گذاری دفاتر حقوقی مناطق ده گانه کشور و برگزاری کارگاه آموزشی در زمینه الزامات قراردادی و اداری از سوی دکتر اسماعیل صغیری، از دیگر بخش های این نشست یک روزه بود.

خاطر نشان می شود: شورای مدیران حقوقی منطقه سه دانشگاه های کشور، متشکل از دانشگاه های محقق اردبیلی، ارومیه، صنعتی ارومیه، شهید مدنی آذربایجان، تبریز، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، زنجان، هنر اسلامی، صنعتی سهند، بناب، مراغه، اختر فیزیک مراغه، پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی و اردبیل بوده و دبیرخانه آن در دانشگاه تبریز مستقر است.

 

 

 

 

 

 

 


( ۲ )

نظر شما :