برگزاری بیش از 150 برنامه فرهنگی و اجتماعی در سال تحصیلی جدید در دانشگاه تبریز

۲۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۰:۵۳ کد : ۵۱۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۵۳۲

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز از برگزاری بیش از 150 عنوان برنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در طی دو ماه اول سال تحصیلی جاری در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، با اعلام این خبر گفت: این برنامه ها شامل برگزاری بیش از 10 عنوان کرسی آزاداندیشی با موضوعاتی همچون تحول در علوم انسانی چرا و چگونه؟، رابطه بین علم و دین، خدای فطری، موسیقی از دیدگاه اسلام و غرب، تغییز کابینه اولویت ها و نیازها، ازدواج و مسائل آن و... بوده است.

دکتر محمدرضا حسین زاده، برگزاری سخنرانی های مختلف فرهنگی و سیاسی را از دیگر برنامه های معاونت در این مدت بیان کرد و یادآور شد: سخنرانی با موضوعیت روز ملی مبارزه با استکبار، دانشگاه پژوهش محور، استکبارستیزی و برگزاری مناظره سیاسی با موضوع برجام و... از جمله این برنامه ها بوده است.

وی، برگزاری همایشی با عنوان نقش دانشگاه و صنعت در اقتصاد مقاومتی با حضور دکتر علی عبدالعلی زاده، رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)،  را از دیگر برنامه های این حوزه برشمرد و گفت: برگزاری همایش های مختلفی همچون ارتباط با صنعت با حضور عباس علی آبادی، مدیر عامل گروه صنعتی مپنا، پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان با حضور شاعران و مداحان شهیر ایران و جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان، همایش روز جهانی شهرسازی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و ... از مهمترین آنها بوده است.

دکتر حسین زاده برگزاری مراسمات ویژه دانشجویان ورودی جدید در دانشکده های مختلف دانشگاه و استقبال از دانشجویان و راهنمایی و مشاوره آنان را از برنامه های اوایل سال تحصیلی بیان کرد و افزود: مراسم های مختلفی نیز به مناسبت ایام محرم از جمله برگزاری دسته عزاداری خیابانی در سطح دانشگاه، مسجد بزرگ دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی، برپایی ایستگاه های صلواتی و نمایشگاه از "حسین (ع) تا حسین زمان"،  دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره شهدای گمنام و.... برگزار شد.

وی، برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف مانند کارگاه های آموزش نرم افزارهای علمی و آموزشی، کلاس های مختلف هنری، کلاس های آموزشی طراحی و خطاطی ویژه خواهران در خوابگاه های دانشجویی را از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی در طول این ایام بیان کرد.

معاون فرهنگی واجتماعی دانشگاه تبریز، با تاکید به اولویت مهم این معاونت در اهتمام به انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در خوابگاه های دانشجویی، افزود: با مشارکت تشکل ها، انجمن های علمی و کانون های فرهنگی هنری در طول سال تحصیلی، ایام و مناسبت ها، برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری در خوابگاه های دانشجویی برگزار خواهد شد.


( ۵ )