ابعاد مختلف مکتب علامه طباطبایی(ره) در دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت

۲۳ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۴ کد : ۵۱۲۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۴۷۲

ابعاد اخلاق علمی، عرفانی و حرفه‌ ای در مکتب علامه طباطبایی(ره) با حضور اندیشمندان و اساتید برجسته کشور در دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در این نشست حجت الاسلام احمد احمدی، عضو شورای انقلاب فرهنگی و رییس سازمان سمت، در خصوص نوآوری های مختلف در مورد مسایل فلسفی، عرفانی و تفسیری علامه ایراد سخن کرد.

همچنین در این آیین غلامحسین ابراهیمی دینانی، چهره ماندگار و استاد برجسته فلسفه در خصوص جایگاه علامه طباطبایی به عنوان یک فیلسوف آزاد اندیش تراز اول قرن بیستم جهان در کنار نوآوری های تفسیری و دکتر مهدی گلشنی، استاد برجسته علم فیزیک، هم در زمینه زمان شناسی علامه و مقابله عقلانی و استدلالی با مارکسیست ها و درس گرفتن از این موضوع به سخنرانی پرداختند.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در ابتدای این آیین ضمن معرفی اجمالی این دانشگاه گفت: دانشگاه  تبریز در حاضر 21 دانشکده و 10 مرکز تحقیقاتی و قطب علمی دارد که چندین دانشکده، موسسه و مرکز پژوهشی در حوزه علوم انسانی فعال هستند.

دکتر محمد مقدم واحد در ادامه با تاکید بر اینکه در دانشگاه تبریز سالانه بیش از دو هزار مقاله ارایه می شود و راهبرد اصلی این دانشگاه این است که این مقالات به صورت کاربردی در آیند، یادآور شد: بدین منظور در انتخاب پژوهشگران نمونه تشویق های مختلفی در نظر گرفته شده و برای ارتقاء مرتبه اساتید نیز برنامه های جدیدی داریم که برای  حضور موثر اساتید جهت رفع مشکلات جامعه  در نظر گرفته شده است.

یادآور می شود: این نشست به همت موسسه علوم اسلامی-انسانی( سه علامه) و با همکاری دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 


( ۵ )