رییس جدید دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز معرفی شد

۱۷ آبان ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۳ کد : ۵۱۰۹ اخبار
تعداد بازدید:۷۰۱۲

مراسم تکریم و معارفه رییس سابق و جدید دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز با حضور رییس و جمعی از مدیران این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این آیین با بیان اینکه این مراسم به منظور تقدیر از زحمات مدیر قبلی و معرفی مدیر جدید است، گفت: در دانشگاه تبریز ریاست دانشکده ها با رای اعضای هیات علمی آن دانشکده، انتخاب می شود؛ این انتخاب به نوعی تمرین دموکراسی و سعی برای شایسته سالاری است، چرا که با خرد جمعی، ایجاد محیطی مشارکتی، وحدت و همدلی است که می توان کارهای بزرگی انجام داد لذا ما باید فرهنگ کارهای جمعی و مشورتی را در دانشگاه نهادینه کنیم.
دکتر محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه انتخاب روسای دانشکده ها به مدت دوسال فرصت کمی است که آنها برای ارتقا و توسعه آن دانشکده اقدام لازم را انجام دهند، یادآور شد: با نظر اساتید و رای مشورتی آنها می توان در این قانون اصلاحاتی ایجاد نمود تا روسای دانشکده ها فرصت کافی برای انجام اقدامات لازم برای پیشبرد اهداف تعیین شده خود داشته باشند.
دکتر پورمحمدی در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: شایسته سالاری باید الگوی ما باشد تا با انتخاب افراد متعهد، شایسته و متخصص بتوانیم الگوی جامعه باشیم.
رییس دانشگاه تبریز با اشاره به جایگاه و وضعیت تولید علم در حوزه علوم انسانی نیز یادآور شد: اساتید علوم انسانی برای تولید دانش و حضور پر رنگ در جوامع بین المللی، تلاش مضاعف نمایند.
به گفته وی، در حال حاضر 21 دانشکده در دانشگاه تبریز وجود دارد که شش دانشکده در حوزه علوم انسانی است؛ همچنین نزدیک 50 درصد مراکز تحقیقاتی در بخش علوم انسانی فعالیت دارند که با توجه به وجود چنین ظرفیت هایی، علوم انسانی باید شکوفاتر به فعالیت ادامه دهد.
شایان ذکر است: در ادامه این مراسم دکتر حسین فخر بناب، رییس سابق دانشکده حقوق و علوم اجتماعی در سخنان کوتاهی از اساتید و کارکنان این دانشکده به خاطر تلاش ها و همکاری های صورت گرفته در طول مسئولیت خود قدردانی کرد و دکتر رجب ایزدی، رییس جدید این دانشکده نیز  به ارایه برنامه های خود پرداخت.
همچنین در پایان این مراسم، دکتر رجب ایزدی به عنوان رییس جدید دانشکده حقوق و علوم اجتماعی معرفی  و از خدمات دکتر حسین فخر بناب قدردانی شد.
خاطر نشان می شود: دکتر رجب ایزدی پیش از این، معاون فرهنگی و اجتماعی، رییس دانشکده حقوق و علوم اجتماعی و مدیر گروه علوم سیاسی بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 


( ۲۱ )