با حضور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم؛ دانشگاه تبریز و شرکت پتروشیمی تبریز قرارداد همکاری امضاء کردند

۱۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۰:۵۹ کد : ۵۰۹۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۱۴

دانشگاه تبریز و شرکت پتروشیمی تبریز،  با حضور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برای تصفیه پساب به روش پلاسمایی قرارداد همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی،  با اشاره به  قرارداد  فی ما بین، گفت: برای جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی و حضور موثر دانشگاه برای رفع مشکلات صنعت و جامعه،  اجرای تصفیه پساب پتروشیمی تبریز با ظرفیت 150 مترمکعب در ساعت طی قراردادی ما بین دانشگاه تبریز و پتروشیمی منعقد شد.

رئیس دانشگاه تبریز، با اشاره به مراحل دست یابی به دانش فنی این قرارداد، گفت: این سیستم در سه مقیاس آزمایشگاهی و در 20 مترمکعب در روز، پایلوت 100 متر مکعب در روز و الگوی صنعتی 20 مترمکعب در ساعت توسط محققان دانشگاه تبریز در پتروشیمی تبریز طی یک سال گذشته انجام گرفته است.

دکتر پورمحمدی اضافه کرد: در این سیستم حذف ترکیبات آلی و کاهش cod، موارد ایمنی و استانداردهای صنعت پتروشیمی نیز مورد توجه قرار گرفته است؛ زیرا پساب های صنابع پتروشیمی به علت داشتن ترکیبات قرار آروماتیکی مانند بنزن، تولوئن و ... باعث ایجاد آلودگی های زیست محیطی بالایی در منطقه می‌شود.

وی افزود: دانش فنی و مهندسی این قرارداد توسط دانشگاه تبریز و مهندسی تفصیلی و ایمنی آن توسط شرکت پتروشیمی تبریز انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز نیز در این مراسم، گفت: توجه به مسایل زیست محیطی و کاهش آلاینده ها یکی از سیاست های کلی و اولویت دار این مجموعه است.

مهندس جواد سلیمانی اظهار کرد: امضای این تفاهم نامه و قرارداد همکاری می تواند زمینه سازی توسعه فعالیت های زیست محیطی و همچنین بسط همکاری های صنعت و دانشگاه ها باشد.

خاطر نشان می شود: علاوه بر این قرارداد، تفاهم‌نامه‌ دیگری نیز برای اجرای طرح‌های مشترک در زمینه تصفیه آب و پساب صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌های کشور به روش پلاسمایی بین دانشگاه تبریز با شرکت پتروشیمی صورت گرفته است.

 

 

 

 

 


( ۴ )