نماینده تام الاختیار سازمان سنجش خبر داد:

رقابت بیش از ۵۷ هزار داوطلب در آزمون سراسری ۱۴۰۳ در آذربایجان‌شرقی

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۰ کد : ۲۱۸۶۹ اخبار
تعداد بازدید:۶۶۴

کنکور سراسری سال 1403 با رقابت ۵7 هزار و 754 داوطلب در آذربایجان‌شرقی همزمان با سراسر کشورمان در این استان هم برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ‌تبریز، دکتر ناصر حاجی پور، مدیر امور آموزشی دانشگاه تبریز و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش  در دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: آزمون سراسری سال ۱۴۰3 با رقابت ۵7 هزار و 754 داوطلب در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود که از این تعداد ۵۹ درصد را دختران و ۴۱ درصد را پسران تشکیل می‌دهند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه تبریز  با بیان اینکه این آزمون با شرکت ۲۵ هزارو 994 نفر در ۸ حوزه امتحانی شهرستان تبریز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰3 در دانشگاه‌تبریز نیز با رقابت ۸ هزارو 576 داوطلب برگزارمی شود.

به گفته وی از این تعداد 4هزار و 628 نفر دختر و 3 هزارو 948 نفر پسر می‌باشد.

دکتر حاجی پور اظهار داشت: آزمون سراسری امسال در استان آذربایجان‌شرقی نیز در ۱۹ شهر (آذرشهر، اسکو، اهر، بستان‌آباد، بناب، تبریز، جلفا، چاراویماق، سراب، شبستر، عجب شیر، کلیبر، مراغه، مرند، ملکان، مهربان، میانه، هریس و هشترود) و در 32 حوزه امتحانی استان برگزار می‌شود.

 براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی و الکترونیکی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، هندزفری و ...)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند. همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون، موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

بر پایه همین گزارش؛ نوبت نخست کنکور سراسری 1403 روزهای 6 و 7 اردیبهشت ماه جاری در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.


( ۷ )

نظر شما :